r

Mislite na svoje zdravlje i zdravlje ljudi oko vas! #OstaniteOdgovorni

Nega tela zimi

Onima koji ne vole zimu, čini se da ovo godišnje doba, mnogo duže traje nego što kalendar pokazuje. Ume zima da uzme malo od jeseni, pa malo od proleća i tako ljude uvuče u „zimski san“, pa lako zanemare mnoge dobre navike koje su imali. Uhvati ih lenjost i apatija pa se mnogo manje kreću, zanemare izgled, postanu tromi i teško im je da preduzmu sve što je potrebno da održe vitalnost i lepotu.

Ako ste u ovim rečima prepoznali sebe, pročitajte tekst do kraja da biste saznali kako da se uspešno oduprete uticajima zimske inercije i da održite dobre navike negovanja i tokom zime.

Verujemo da svaka osoba, pa i vi, želite negovanu, nežnu i meku kožu tokom svih 365 dana u godini, a ako ne znate kako to da postignete u najkritičnijoj sezoni – zimi, mi ćemo vam pomoći. Ako ne obratite pažnju na zimsku negu kože i ne posvetite joj se dovoljno, posledice mogu biti vidljive, pa čak i bolne.

Sve što je potrebno da znate naći ćete u ovom tekstu, a nakon čitanja poželećete odmah sebi da pripremite jedno spa veče.

Hidratacija je ključ svega

Kada kažemo hidratacija mislimo na kompletnu hidrataciju tela, kako spolja, tako i iznutra. To znači da iako u toku dana nemate potrebu za vodom kao u letnjim mesecima, ipak morate piti dovoljno vode i kad je zima. Sve hidratantne kreme ovog sveta neće pomoći vašoj koži ukoliko ne pijete dovoljno vode.

Poželjno je da popijete oko 2 litre vode u toku dana, čak i ako niste žedni. Zimi pored obične vode možete da pijete i toplu limunadu i razne čajeve.

Kada dobro hidrirate telo, preporučujemo kvalitetnu spoljašnju hidrataciju. Koža zimi zahteva dodatnu hidrataciju, jer na nju nepovoljno utiču spoljašnji faktori, više nego u ostalim sezonama. Kako biste umanjili uticaj hladnog vetra ili suvog vazduha u prostorijama na kožu, bitno je da uvrstite određene rituale u svakodnevnu rutinu negovanja kože.

Važno je da zapamtite, da spoljašnja hidratacija ne znači preduge kupke ili tuširanja vrelom vodom. A sada ćete viditi i zašto.

  • Tuširajte se, a tople kupke izbegavajte ili ih ređe primenjujte. Koliko god da su tople kupke opuštajuće i primamljive tokom hladnih zimskih dana, trebalo bi da ih izbegavate ili svedete na minimum, jer se tokom dugih toplih kupki koža isušuje.
  • Koristite blaga sredstva za tuširanje i mlaku vodu. Vruća voda i agresivni preparati za tuširanje će vam dodatno isušiti kožu, bez obzira da li je koža prirodno suva ili ne.
  • Nakon tuširanja koristite hidratantno mleko ili ulje. Kada se istuširate bitno je da prvo telo osušite nežnim tapkanjem peškirom, a nikako grubim i brzim trljanjem. Nakon toga namažite omiljeno hidratantno mleko ili ulje koje će nahraniti vašu kožu, vratiti joj život, i sprečiti perutanje i isušivanje.
  • Hidrirajte kožu pre spavanja. Telo gubi vodu i tokom spavanja, pa se i koža isušuje. Zato je važno pre spavanje hidrirati kožu tela nekim uljem, a kožu lica hranljivom kremom.

Kako se pripremiti za izlazak napolje?

Zimi prirodno ostajete češće u kući i ne izlazite toliko napolje, jer ko još želi da se smrzava bez razloga. A ova godina je donela i neku novu realnost, kada se svakako mora više vremena provoditi kod kuće.

Ali kada idete napolje, dobro je za to se dobro i pripremiti.

  • Obucite se toplo. Ovo možda zvuči kao nešto što bi svaka majka rekla svom detetu, ali ipak majke znaju najbolje. Ako prvenstveno želite da budete zdravi, ali i da vam koža bude zdrava, negovana i zaštićena od spoljašnjih uticaja i hladnoće morate se oblačiti toplo. Zaboravite na modu, umotajte se u šal, stavite kapu na glavu i rukavice na ruke.
  • SPF! Jeste, ponavljamo se, ali sa razlogom. SPF nije rezervisan samo za tople i sunčane mesece, već i za onaj period u godini kada napolju besni košava i sunce niste videli po nekoliko sedmica. Pre nego što se umotate u omiljeni topli šal, nanesite kremu sa SPF-om na lice.
  • Krema za ruke i balzam za usne. Pre nego što stavite rukavice na ruke, obavezno ih namažite kremom, a nemojte ni zaboraviti da stavite balzam za usne. Iako se uglavnom nose maske, vetar ima svoj način kako da dođe do usana i isuši ih.

Ulja i buteri su vaši najbolji prijatelji

Iako se ulja i buteri mogu koristiti tokom čitave godine, u toku zimskog perioda bi trebalo da budu glavna sredstva vaše rutine negovanja.

  • Bademovo ulje je čarobno ulje koje možete koristiti nakon tuširanja za negu celog tela. Možete ga takođe koristiti i za negu kože lica ili za skidanje šminke. Bademovo ulje neće smetati vašoj koži, neće je učiniti masnom, ali će je učiniti izuzetno nežnom i negovanom.
    U čisto bademovo ulje možete dodati i nekoliko kapi vama omiljenog eteričnog ulja kako biste dobili potpuni spa ugođaj.
  • Šea buter je pravi izbor za oštećenu, ispucalu i isušenu kožu, kakva je koža često u toku zime. Šea buter možete koristiti za negu ruku, laktova i stopala ili nekog drugog dela tela koji vam je problematičan.
  • Kokosovo ulje će vam spasiti kosu. Ovo ulje jeste komedogeno i ne bi trebalo da ga nanosite na lice, ali zato na kosu možete da ga nanosite koliko god da želite. Ali ipak, nemojte preterivati. Kao što koža trpi zimi, tako trpi i kosa. Na nju utiče hladnoća, vetar, suv vazduh u prostorijama, ali i konstantno nošenje kape ili šešira. Zato nekih sat vremena pre pranja kose nanesite kokosovo ulje. Nakon sat ili dva, kosu operite kako je i inače perete.

SPA, ali kod kuće

Uvek se nešto zaboravi, a kada je u pitanju zimska nega kože, to nešto su stopala. Stopala zimi nisu toliko u fokusu kao tokom letnjih meseci, pa ih mnogi zapostavljaju, iako je i njima potrebno malo nege i ljubavi.

Zimske čizme, pa onda debele čarape i znojenje, nikako ne prijaju stopalima.

Zato je bitno da obratite pažnju i na stopala i ne dopustite da budu zapostavljena, jer ona vas drže i nose po ceo dan. Zato im priredite kućni SPA ugođaj.

U kadici pripremite toplu kupku sa morskom solju i par kapi eteričnih ulja limuna, čajnog drveta i ruzmarina. Stopala držite potopljena u kupku oko 20 minuta, osušite ih peškirom i uklonite suvu kožu sa peta. Nakon toga na stopala nanesite deblji sloj šea butera i obujte pamučne čarape. Idealno bi bilo kada čarape ne biste skidali do ujutru, odnosno kada biste spavali u čarapama.

Pre spavanja je lepo uraditi i piling usana, da biste ih pripremili za naredni dan. Pošto su usne nežne, onda taj piling nikako ne sme biti urađen sa previše abrazivnim sastojcima, kao što je so. Idealan piling za usne je onaj od meda, šećera i maslinovog ulja.

Ako nemate maslinovo ulje i bademovo može da posluži. Pomešajte kašičicu meda, kašićicu šećera i dve kašićice ulja, promešajte i sa tom smesom uradite piling. Nakon pilinga obavezno hidrirajte usne i nanesite balzam na njih.

Ne ide direktno na kožu, ali vam i te kako može pomoći

Kako će se ove zime provoditi više vremena kod kuće nego inače, treba imati na umu uticaj  koji na kožu i ceo organizam, ima suv vazduh u prostorijama koje se greju.

Suv vazduh ne samo da je neprijatan za disanje, već i za kožu. Ali postoji jedan način na koji možete da ublažite posledice suvog vazduha, a to su ovlaživači vazduha u prostorijama.

Ovi aparati poboljšavaju kvalitet i vlažnost vazduha i samim tim sprečavaju ili ublažavaju isušivanje kože usled suvog vazduha. A ako im dodate nekoliko kapi eteričnog ulja čajnog drveta ili lavande, stvorićete sebi prelepu atmosferu, a koža će vam biti dodatno zahvalna.

I ne zaboravite

Koliko god se negovali spolja, prava lepota ipak dolazi iznutra. Nemojte zaboraviti da tokom zimskih meseci dodatno obratite pažnju na ishranu i jačanje imuniteta. Pijte dovoljno vode, biljnih čajeva, a u ishranu ubacite voće i povrće bogato vitaminima i mineralima, kao i orašaste plodove.

OZNAKE: nega kosenega telanega zimi

NEWSLETTER