r

Mislite na svoje zdravlje i zdravlje ljudi oko vas! #OstaniteOdgovorni

Masaže i zašto bi trebalo da ih praktikujete

Bliži se kraj godine, posla ima više nego inače, svi nekud žurimo i željno iščekujemo praznike. A većini je zajedničko iščekivanje zasluženog odmora jer je umor pred kraj godine veći nego inače.

Da li vam se desilo da se osećate kao da vam je teže da obavljate obične, svakodnevne obaveze, da ne možete dovoljno da se naspavate, da ste konstantno umorni, a bol u pojedinim delovima tela da i ne pominjemo?

Ako ovo liči na vašu svakodnevicu, imamo predlog za vas – odlazak na masažu.

Masaža nije magičan tretman koji će vam rešiti sve probleme i odneti sve brige. Međutim, može vam znatno pomoći da lakše pregurate ovaj turbulentni period u godini; da se osećate bolje, kako fizički, tako i psihički.

I da, masaža ne bi trebalo da se setite samo u ovom periodu, već bi trebalo da ih praktikujete čitave godine. A zašto je to tako, saznaćete u nastavku teksta.

Šta su masaže?

Mnoge civilizacije su otkrile čari masaža hiljadama godina ranije i uvrstile ih u svoje tradicionalne medicinske prakse. Čak je i Hipokrat smatrao da masaže leče dušu i telo i da ih treba redovno praktikovati.

Masaža tela je praksa vršenja pritiska na telo rukama, pri čemu se postiže pokretanje površinske cirkulacije krvi i limfe. Tako se mišići opuštaju i ubrzava se uklanjanje štetnih materija iz organizma.

Zavisno od vrste masaže, primenjuje se blaži ili jači pritisak na mišiće i zglobove kako bi se ublažili bol i tenzija. Bitno je da masažu obavlja stručno lice, odnosno licencirani maser.

Vrste masaža

U svetu postoji veliki broj masaža, a onu koju ćete izabrati i koja će vam najviše pomoći zavisi od vaših želja, ali i problema. Kod nas su najpoznatije dve vrste masaža, i to relaks i sportska, ali postoji još dosta njih, kao što su sledeće:

  • masaža vulkanskim vrelim kamenjem,
  • šijacu masaža,
  • tajlandska masaža,
  • aromaterapijska masaža,
  • antistres masaža,
  • terapeutska masaža,
  • parcijalna masaža,
  • anticelulit masaža i
  • maderoterapija

Preporučujemo vam da na masažu odlazite što češće, ako je to moguće, bar jednom mesečno. Ako je to ipak neostvarivo, onda je najbolje da odete na masažu kada imate malo stresniji period u godini, kao sada, pred kraj godine.

Naravno, zbog različitih obaveza svesni smo da često nije lako naći vremena za odlazak na masažu, pa se u tom slučaju možete okrenuti samomasaži.

Šta je samomasaža?

Samomasaža je masaža koju možete izvesti sami na sebi kako biste olakšali i ublažili trenutni bol koji osećate. Samomasaža, naravno, nije ista kao masaža koju izvodi licencirani maser, ali i te kako može pomoći.

Primenom samomasaže možete ublažiti bol u:

  • stopalima,
  • vratu i
  • leđima

Samomasaža stopala

Ovaj vid samomasaže je možda i najlakši, a donosi mnogo koristi. Na stopalima se nalaze određene tačke koje pospešuju rad unutrašnjih organa kada se stimulišu.

Stopala možete masirati prstima tako što ćete praviti manje kružne pokrete. Takođe, možete umerenim pritiskom rolati tenisku lopticu napred-nazad. Posle ovoga vaša stopala biće vam zahvalna.

Samomasaža vrata

Ako patite od bola u vratu ili čestih glavobolja, lako možete ublažiti bol i tenziju jednostavnom masažom. Potrebno je da kažiprst i srednji prst obe ruke stavite na gornji deo vrata. Položaj prstiju bi trebalo da bude na oko dva centimetra od centralnog dela kičme, a ispod potiljačne kosti. Pritisak prstima bi trebalo da bude jači i kružni. Pomoću ove masaže možete ublažiti bol u vratu, umor i zaustaviti glavobolju.

Samomasaža leđa

Možda zvuči čudno i gotovo nemoguće da sami sebi masirate leđa, ali ipak je moguće. Biće vam potrebne dve teniske loptice, koje ćete postaviti ispod donjeg dela leđa. Potrebno je da budete u ležećem položaju i da vam noge budu savijene u kolenima. Postoje dva načina koja možete praktikovati, a to je da podižete i spuštate kukove kako biste leđima dodirivali loptice ili da se pomerate napred-nazad i rolate loptice duž leđa. Ako nemate teniske loptice, možete uzeti flašu vode, napuniti je toplom vodom i koristiti je umesto loptica.

Zaključak

Masaža je odličan način da unapredite psihičko i fizičko zdravlje, da se opustite posle napornog dana i pomognete sebi. Pomoću masaže rešićete se neprijatnog hroničnog bola, ali i lošeg raspoloženja i konstantnog umora. Pravilnom masažom se uspešno stimuliše proizvodnja limfocita, što vodi ka poboljšanju imunog sistema i dovođenju čitavog organizma u ravnotežu.

OZNAKE: masažarelaksacija

NEWSLETTER

Moj Wiener portal