r

Mislite na svoje zdravlje i zdravlje ljudi oko vas! #OstaniteOdgovorni

Predlozi za vežbanje u jesenjem periodu

Jesen nam je uveliko tu, stiglo je i hladnije, kišno vreme. A sa njim i želja da se ušuškamo, utoplimo i ne pomeramo iz kreveta. Iako je više nego poželjno povremeno usporiti i odmoriti se, nikako ne bi trebalo da dozvolite sebi da hladniji period provedete bez fizičke aktivnosti, hibernirajući.

Fizička aktivnost je izuzetno značajna, kako za fizičko, tako i za psihičko zdravlje. Pošto se u hladnijim mesecima manje krećemo i ponekad nam raspoloženje nije na visokom nivou, i više je nego poželjno vežbati svaki dan, bar pomalo. Takvim vežbanjem dobro ćete se pripremiti i za predstojeću prazničnu sezonu.

Čak i ako niste raspoloženi za vežbanje ili nemate vremena, možete odvojiti 15 minuta dnevno da uradite sledeće vežbe, koje će vas razdrmati i zagrejati ove jeseni. I to sve iz udobnosti vaše dnevne sobe.

Vežba skakač (Jumping Jacks)

Ova vežba vam može biti poznata iz školskog perioda jer se često koristila tokom zagrevanja na časovima fizičkog vaspitanja. Vežba je poprilično jednostavna, ali je odlična upravo za zagrevanje i aktiviranje svih mišića.

Vežba se izvodi tako što stojite uspravno sa nogama u širini ramena i rukama ispruženim uz telo. Iz te pozicije treba da skočite, šireći noge i ruke uvis. Vraćate se u početnu poziciju i ponavljate skakanje.

Dok izvodite ovu vežbu, vrlo je bitno da sve vreme pravilno dišete. Poželjno je da ovu vežbu radite oko pet minuta kako biste dobro zagrejali telo i pripremili se za naredne vežbe.

Čučnjevi

Čučnjevi su odlična vežba jer ne zahtevaju nikakvu dodatnu opremu, a dok radite čučnjeve, aktivirate najviše mišića u telu. Pomoću čučnjeva ćete definisati svoje mišiće, poboljšati snagu i sagoreti značajan broj kalorija.

Bitno je da se čučnjevi izvode pravilno, a to podrazumeva da vam je kičma ravna i da prilikom čučnja kolena ne prelaze preko nožnih prstiju. Čučanj se radi do visine kao da želite da sednete na stolicu.

Ako ste početnik i teško vam je da izvedete pravilan čučanj, možete koristiti stolicu, na koju ćete sedati i ustajati sa nje i tako ćete naučiti kako izgleda pravilan čučanj.

U toku jednog vežbanja poželjno je uraditi 20 čučnjeva, podeljenih u dve serije.

Sklekovi

Sklekovi su svima dobro poznata vežba i jedna su od osnovnih vežbi snage. Sklekovima jačate mišiće gornjeg dela tela.

Ako ste početnik i ne možete da uradite klasičan sklek, uvek možete raditi jednostavniju verziju skleka, gde će vam kolena biti na podu.

Poželjno je uraditi 20 ponavljanja, podeljenih u dve serije.

Iskorak

Za jačanje mišića nogu i zadnje lože iskorak je odlična vežba, a mogu je raditi i početnici. Početni položaj prilikom iskoraka je uspravan sa ravnom kičmom i nogama razmaknutim u širini ramena. Jednom nogom iskoračite napred, a kukove i drugu nogu spuštajte ka podu dok vam natkolenica ne bude paralelna sa podom. Vratite se u početni položaj i ponovite drugom nogom.

Nakon nekog vremena ovu vežbu možete nadograditi i raditi je sa tegovima u rukama. U toku jednog mini-treninga poželjno je uraditi po 20 iskoraka obema nogama.

Zaključak

Ove vežbe se mogu raditi u dve serije, po 10 ponavljanja svake vežbe, sa pauzom od minut između serija. Nakon uspešno urađenih vežbi bitno je uraditi i kvalitetno istezanje kako se ne biste povredili. Kada steknete određenu kondiciju, možete i povećati broj serija i vreme trajanja treninga. Za početak je 15 minuta svakog dana sasvim dovoljno za zdravo telo i zdrav duh u ovim hladnim mesecima.

OZNAKE: aktivnostjesenvežbanje

NEWSLETTER

Moj Wiener portal