r

Mislite na svoje zdravlje i zdravlje ljudi oko vas! #OstaniteOdgovorni

Pet odličnih razloga za ustajanje u 5 ujutro

U svetu ličnog razvoja trend ranog ustajanja je prisutan već nekoliko godina. U pitanju je ustajanje u 5 sati ujutro. I to – svako jutro – bez izuzetaka. Ova dobra navika može da napravi veliku promenu u vašem životu i zato vam savetujemo da je probate.

Naravno, neki ljudi su izuzeci od ovog pravila i smatraju uspehom kada ustanu „već“ u 10 sati prepodne. Ipak, studije su pokazale, da u ogromnom broju slučajeva uspešni ljudi upravo imaju naviku ranog ustajanja!

Ako i dalje sumnjate u vrednost ove navike, dajemo vam pet jakih razloga kojima ćemo probati da vas ubedimo da napravite ovaj značajan korak. Hvala ćete nam reći kasnije 🙂

Žena otvara prozor a jutarnje sunce daje samo obrise njenog tela.

1. Uživajte u svojoj vrhunskoj produktivnosti bez ometanja

Vaša najveća produktivnost je onda kada je vaša energija na vrhuncu. A da li znate koji je to deo dana? Naravno, rano jutro. Vaša energija je najviša ubrzo nakon buđenja.

Кada se probudite u 7 sati, verovatno započinjete dan brigom o deci, kućnim ljubimcem i sl., a zatim brzo odjurite na posao. I tako vam, prvih nekoliko sati novog dana, prolazi na isti način kao i kod većine drugih, što će vas, logično, ubaciti u jutarnji stres. Jer, ometanje bilo koje vrste (deca, e-pošta, SMS, telefonski pozivi, …) šteti vašoj produktivnosti ali i vašem zdravlju.

Ako se probudite u 5 sati ujutru, moći ćete da „napadnete“ dan pre nego što on „napadne“ vas (ili: Napad je najbolja odbrana!). Rezultat: imaćete dva sata bez ometanja. Tako ćete moći da u potpunosti iskoristite svoju najveću produktivnost kako biste radili na najsloženijim izazovima koji vas čekaju u tom danu.

Кada te zadatke završite, vaš dan će biti savršeno pokrenut a motivacija na maksimumu.

2. Osvojite još 2 sata dnevno da biste efikasno radili

Do sada ste ustajali u sedam ili osam ujutro, svakoga dana. Noću ste verovatno odlazili u krevet u 11 sati, Ili možda u ponoć. Velike su šanse da ste dan završavali vrlo umorni pred televizorom ili računarom.

Ustajanje u 5 sati ujutro će vas primorati da idete u krevet u 10 sati uveče najkasnije. A to je tek važno jer tada počinje lučenje melatonina, veoma bitnog hormona koji reguliše naš unutrašnji biološki sat, oslobađa organizam od slobodnih radikala, reguliše aktivnost enzima i hormona povezanih sa metabolizmom, usporava starenje i još mnogo toga. Da bi se lučilo dovoljno melatonina, preporučuje se da prostorija u kojoj spavate bude potpuno zamračena i bez mobilnih telefona i ostalih električnih uređaja.

Vreme koje trošite uveče ispred ekrana i to kada ste najumorniji, jednostavno iskoristite da se pripremite za spavanje. Opustite se uz laganu muziku i mirisnu kupku za stopala ili  neki drugi ritual koji će vas opustiti i pripremiti za kvalitetan san. Tako pripremljeni ćete i jutro dočekati još spremnije i lako ćete se rano probuditi.

Kvalitetan san koji će vas okrepiti, doprineće da budete u boljoj formi, da vam glava bude bistra a misli jasne i tako ćete lako i efikasno završiti sve što ste planirali – a možda i više od toga.  Na prvi pogled, dva sata više, može izgledati prilično zanemarljivo. Ipak, dva sata više svakog dana je 14 sati više nedeljno i samim tim 728 sati više godišnje.

Zadržavajući naviku ustajanja u 5 ujutro, moći ćete da napravite veliki broj korisnih stvari u tom dodatnom vremenom koje imate na raspolaganju – moći ćete konačno da ostvarujete više svojih ciljeva.

3. Ustajanje u 5 ujutro pobeđuje odugovlačenje!

Кada se probudite u sedam ili osam sati ujutro, upadate pravo u „vrtlog“ dana. Odmah ste suočeni sa mnogo ometanja. Nemate vremena čak ni da napravite akcioni plan da biste efikasno radili.

Do kraja jutra shvatite da ste jedva imali vremena da obavite osnovne zadatke, a da od nekih planiranih možete već na početku dana da se oprostite, jer ste sa takvim startom već zakasnili.

U stvari, osetićete se kao da vam je glava pod vodom – a dan je tek počeo…

U tim situacijama bićete skloniji popustljivosti ili podmuklom zlu odlaganja. Tada ćete reći sebi da ćete se sutra bolje snaći i da možete odložiti neke od zadataka za sutra. Ili možda prekosutra… Aha, važi… nemojte sebe zavaravati jer takvo „sutra“ teško da će doći.

Кada ustajete u 5 sati ujutro, vi praktično uvodite i sledite jednu naviku iz dana u dan.

Dan ćete početi mirno i koncentrisano. Pored toga, osetićete obavezu da maksimalno iskoristite ta dodatna dva sata za koja ste se potrudili i ustali ranije.

Tada ćete ući u zdrav krug aktivnosti koji će odlaganju oduzeti bilo kakvu moć, a vama će ojačati samopouzdanje i podsticaj za ostvarenje još nekih ciljeva koji su izgledali prilično nedostižno, dok ste robovali odlaganju i kasnom jutarnjem buđenju.

Žena koja praktikuje ustajanje u 5 ujutro čita knjigu za radnim stolom na kome je laptop i šolja kafe.

4. Usvajanje dobrih navika koje vode ka uspehu

Svi veliki uspešni preduzetnici na ovom svetu imaju naviku da se bude rano. Bil Gejts, Džef Bezos, Tim Kuk ili Elon Mask, svi imaju ovu naviku. Svi ovi izuzetno uspešni ljudi ustaju u 5 ujutro. Neki čak i ranije. Oni ne ustaju ovako rano – slučajno.

Uspešni ljudi su uglavnom već u ranoj mladosti razumeli da im rano ustajanje pomaže da povećaju svoju produktivnost. Uz maksimalnu produktivnost, verovatnije je da će ostvariti svoje ciljeve.

Usvajanjem ove dobre navike i pridržavanjem tokom vremena, ući ćete u magičan krug dobrih navika koje će podsticati vaš budući uspeh. Dakle, kada budete slavni i bogati – setite se ovih rečenica.

5. Ustajanje u 5 ujutro gradi snažan duh

Ustajati u pet ujutro, da se ne lažemo, nije ni jednostavno niti lako. Čak bismo mogli da kažemo da nije svako u stanju da stvori ovakvu naviku.

Ustajanjem iz dana u dan u 5 ujutro, a da vam to prija, već ćete „preskočiti“ 90% ljudi koji nemaju ovu dobru naviku. I tako, iz dana u dan tj. iz jutra u jutro, vaš duh će biti sve jači.

Činjenica da se držite navike koja vam se čini(la) toliko teškom ojačaće vaš um. Tada ćete biti uvereni da možete uspeti u svemu što želite u životu. Prvoklasna motivacija na delu!

I to će se odraziti u svim oblastima vašeg života. Nije malo, zar ne?

Zaključak

Proleće je najbolje vreme da počnete sa ustajanjem u pet sati – da se probudite i zoru na prozoru sačekate, udahnete svež vazduh i u jednom dahu „pojedete najveću žabu“ .

U životu uspeh pripada onima koji se angažuju na ostvarenju svojih ambicija. Ako želite da postignete sjajne stvari, morate biti u mogućnosti da svakodnevno ulažete trud da razvijete dobre navike.

Među navikama koje prave razliku, ustajanje u 5 ujutro svakog dana je jedna od najvažnijih. Ova dobra navika pomoći će vam da imate više vremena za efikasan rad na svojim ciljevima. Konačno, moći ćete da izgradite snažan duh neophodan za postizanje velikih stvari u životu. U pitanju je magija koju sami kreirate!

NEWSLETTER

S pažnjom prema važnom