Kako smanjiti žudnju za šećerom

Mnogi jedva čekaju praznike kako bi se opustili i uživali u ukusnim jelima i poslasticama. Za vreme praznika većina sebi da oduška, pa tako jedno parče torte preraste u tri, a sitnim kolačima koji se pojedu ne zna se ni broj.

Praznici i jesu period kada je poželjno opustiti se i ne biti previše strog prema sebi, ali ne bi trebalo ni preterivati, posebno ne sa šećerom.

Žudnja za šećerom

Opšte je poznato da što više šećera unosite u svoj organizam, to će ga vaš organizam sve više i tražiti. Tako ulazimo u začarani krug, koji na kraju vodi u očaj i kajanje kada se praznici završe i ostanete sa viškom kilograma i neprijatnim osećajem tromosti.

Ključ je u balansu

Kako biste lakše upravljali svojom žudnjom za kolačima, tortama i raznoraznim slatkišima, treba da preuzmete kontrolu i počnete da upravljate svojim životom. Uz naše savete lakše ćete podneti praznike, ali i period posle njih.

Spavajte dovoljno

Kakve veze spavanje ima sa žudnjom za slatkišima? Možda nije očigledno, ali spavanje je od ključnog značaja za mnoge funkcije organizma. Nedovoljno sna može povećati stres, izazvati preteranu razdražljivost, umor i melanholiju, pa samim tim i povećanu žudnju za slatkišima.

Preporučujemo vam da tokom praznika spavate što više, tako ćete se odmoriti i učiniti svom organizmu uslugu. Iako smo svesni da tokom praznika verovatno nećete ići na spavanje pre 11, potrudite se da spavate minimalno 7 sati, a idealno bi bilo 8.

Za najbolji učinak bar pola sata pre spavanja nemojte da gledate u elektronske uređaje kako biste imali što kvalitetniji san.

Pijte dovoljno vode

Vrlo čest problem mnogih je nedovoljna hidratacija u toku dana, a ovo može doći do izražaja naročito tokom praznika. Tada se pije dosta tečnosti kao što su sokovi, različita alkoholna pića, koja dehidriraju organizam, a na vodu se zaboravlja. Dehidrirano telo traži energiju na drugi način i zato možete osetiti dodatnu žudnju za slatkišima. Čašu soka zamenite čašom vode, a i ako pijete alkohol na proslavama, ne zaboravite da uz njega pijete i vodu. Ako konstantno zaboravljate da pijete vodu, postavite podsetnik na svom telefonu, možda će vam to pomoći.

Jedite izbalansirane obroke

Mnogi greše kada misle da je zdrava i izbalansirana ishrana naporna i da ćete još više želeti slatko ukoliko se hranite zdravo. Žudnja za slatkišima će biti znatno manja ako imate izbalansirane obroke bogate celovitim namirnicama. Takođe, lako možete potrebu za slatkim zavarati prirodno slatkim namirnicama, kao što je sezonsko voće.

Izbegavajte dodati šećer

I ne, ovde ne mislimo na šećer koji se nalazi u kolačima, jer je sasvim u redu pojesti parče torte koju je vama draga osoba napravila. Mislimo na prehrambene industrijske namirnice, koje sadrže i previše dodatog šećera. Uvek je bolje odlučiti se za domaći kolač ili nešto što ste sami napravili nego gotov kupovni slatkiš. Ali nisu samo slatkiši problem, pri kupovini obratite pažnju na deklaracije jer se šećer može naći i u kečapu, kikiriki puteru, hlebu, pa čak i u kobasicama, jogurtu i poznatim energetskim štanglicama, koje se prodaju kao zdravija opcija slatkiša.

Koristite prirodne zaslađivače

Ako volite da pravite kolače, peciva, da pijete slatku kafu ili čaj, umesto običnog šećera probajte ove godine da koristite neke od alternativnih zaslađivača. Prirodni zaslađivači su odlična opcija jer imaju istu svrhu kao i šećer, ali dosta niži glikemijski indeks, pa nakon njihovog unosa nema naglog skoka šećera u krvi. Postoji više vrsta prirodnih zaslađivača, kao što su kokosov šećer, javorov sirup, agavin sirup ili stevija. Kokosov šećer i javorov sirup su odlični za kolače i peciva, a stevija i agavin sirup za razne napitke.

Uživajte u praznicima

Trudite se da vodite izbalansiran život tokom praznika, odmorite se i naspavajte, pijte dovoljno vode i sigurno ćete uspeti da obuzdate potrebu za šećerom. Naravno, nemojte se previše ni ustručavati, ni opterećivati i ne zaboravite da uživate, jer su praznici vreme za uživanje.

OZNAKE: praznicišećer

NEWSLETTER

Moj Wiener portal