r

Mislite na svoje zdravlje i zdravlje ljudi oko vas! #OstaniteOdgovorni

Kako da vežbate čak i kada vam nije do toga

Ko se već ulenjio, iako je zima tek stigla, neka digne dva prsta? Hladno i tmurno vreme može da vas izmori toliko da nemate želju da se pomerite dalje od kauča. I to nije neobično, posebno sada jer većina ljudi radi od kuće, a i kretanje je ograničeno.

žena sedi na pilates lopti ispred računara

Ako se osećate kao da su vam lađe potonule, izmoreni ste i bez energije, najbolji savet koji možemo da vam damo je da se pokrenete. Da, razumemo da to nije lako. Znamo da nije lako početi sa vežbanjem, posebno sa vežbanjem u kući.

Zato smo pripremili set jednostavnih vežbi koje je moguće raditi u različitim situacijama – bez posebnog plana i pripreme. Te vežbe nikako nisu one koje biste radili u teretani ili na nekim grupnim treninzima, a nećete se ni osećati kao da trenirate. Ali vaši mišići će se pokrenuti, leđa će vam se ispraviti, a vi ćete se bolje osećati.

Ako vam ovo zvuči nemoguće, predlažemo da probate i sami se uverite. A evo koliko je sve to jednostavno.

Radite od kuće? Evo kako da vežbate dok radite za računarom

Zbog trenutne situacije mnogo ljudi radi od kuće, a u većini slučajeva taj rad podrazumeva rad za računarom. Najveći problem koji imaju osobe koje rade za računarom su bolovi uzrokovani konstantnim sedenjem. Tačno je, ne možete da šetate i da radite, ali možete da sedite na nečemu dok radite, što je mnogo bolje od stolice.

Lopta za pilates je odlična alternativa stolici, jer dok sedite na njoj vaša kičma stoji u pravilnom položaju, a sama lopta stimuliše rad mišića, pa vaši mišići konstantno rade, umesto da spavaju kao kada sedite na stolici! Praktično spajate ugodno sa korisnim.

PREPORUKA: Povrede su moguće čak i kada vežbate kod kuće. Dobrovoljno zdravstveno osiguranje po pristupačnoj ceni pomaže da posledice neželjenih događaja budu manje a Vi rasterećeniji zbog neplaniranih finansijskih troškova.

Birajte stepenice

Ako živite u zgradi i svakodnevno koristite lift bilo bi lepo kada biste korišćenje lifta zamenili korišćenjem stepenica. Za one kojima je teško da svaki dan idu i dole i gore stepenicama, izaberite tri dana u nedelji kada ćete silaziti stepenicama, a penjati se liftom. Posle nekog vremena, počnite ta tri dana u nedelji i da silazite i da se penjete stepenicama. Kada vam to postane lagana rutina, potpuno izbacite korišćenje lifta.

Naravno, sve ovo zavisi na kom spratu živite. Ako živite na poslednjem spratu u zgradi koja ima 20 spratova, jasno je da ovo i nije najbolja opcija, ali u tom slučaju možete stepenicama sići do određenog sprata a dalje ići liftom.

Šta god da odlučite da radite, ova “vežba” je odlična jer je besplatna, možete je raditi kad god hoćete i ne trebaju vam nikakve sprave.

vežbanje kod kuće

Čučnjevi uz omiljeni film

Veče je, pustili ste omiljeni film, pripremili kokice i spremili se da do kraja večeri uživate. Ali zašto ne biste na svakih 20 minuta ustali sa kauča i uradili po 10 čučnjeva.

U zavisnosti od dužine filma tako možete uraditi oko 50 ili 60 čučnjeva, a da ni ne primetite. Možda vam se čini da je naporno, ali probajte i sigurno će vam se dopasti. Radi se o vašem zdravlju i kondiciji!

Trambolina u stanu? Nemoguće!

O da, moguće je. Tramboline nisu rezervisane samo za dvorište, niti samo za decu. Postoje tramboline manjih dimenzija koje su predviđene za treniranje i mogu stati u bilo koji ćošak u stanu. Ako ne volite klasične vežbe i želite da probate nešto novo i zanimljivo onda je trambolina pravi izbor za vas.

Dakle, nemojte da vas zavara ustaljeno mišljenje da je trambolina dečija igračka, jer skakanje na njoj će vas poprilično preznojiti i umoriti. A da vam bude još lakše i zanimljivije, možete sebi pustiti muziku ili interesantni podkast dok skačete.

vežbanje kod kuće

Šetajte dok razgovarate telefonom

Koliko vremena u toku dana provodite razgovarajući telefonom?  Ako na to do sada niste obratili pažnju, vreme je da i to proverite. Evo kako da to vreme iskoristite. Sledeći put kada vam zazvoni telefon ustanite i počnite da šetate po sobi. Šetajte dokle god traje razgovor, pa sledeći put kad vam zazvoni telefon vi opet uradite isto.

Znamo da ovo ne može da se poredi sa šetanjem po prirodi, ali je svakako bolje nego da sedite dok razgovarate.

Novi položaj za čitanje

Čitanje za mnoge predstavlja poseban ritual, a postoji način kako da ga malo promenite. Dok čitate budite bar 10 minuta u čučećem položaju. Zašto? Ima više razloga za ovaj, samo naizgled, smešan dečiji položaj. Većina zapadne populacije zaboravila je kako da čuči i zato je mnogima teško da izdrže više od minut u dubokom čučnju.

Čučanje je od izuzetnog značaja za naše telo, a posebno je korisno za jačanje bubrega. Ako čučite bar 10 minuta dnevno u dubokom čučnju, tako da su vam tabani potpuno na zemlji, pozitivno ćete uticati na zdravlje svojih zglobova i na fleksibilnost. I ono najbitnije, odmorićete se od preteranog sedenja.

Plešite kao da vas niko ne gleda

A pošto ste kod kuće, velika verovatnoća je da vas niko ne gleda. U pauzama od posla, čišćenja kuće ili  pranja sudova, pustite svoju omiljenu muziku i plešite onako kako vam najviše prija. Odvojite bar 10 minuta u toku dana za ovu aktivnost koja će vas kompletno razdrmati i sigurno poboljšati raspoloženje.

. . .

Sviđaju vam se naši predlozi? Odaberite onaj koji vam se čini najjednostavnijim ili najizazovnijim i već sutra ga isprobajte. Koliko god vam bilo teško da se pokrenete, znajte da mali koraci mnogo znače i da jedan čučanj danas, vas vodi korak bliže ka zdravom duhu i zdravom telu.

NEWSLETTER