r

Mislite na svoje zdravlje i zdravlje ljudi oko vas! #OstaniteOdgovorni

Vežbe za one koji žive u gradovima

Verovatno se pitate po čemu su vežbe za one koji žive u gradovima drugačije od vežbi za sve ostale. Suštinski, razlike nema. Međutim, ako živite u gradu, velika je verovatnoća da se ne krećete dovoljno, da jedan deo dana provodite u automobilu, a drugi u sedećem položaju. I baš zato vam je potrebna dodatna fizička aktivnost, koju vrlo verovatno nikako ne možete da uklopite u svoj radni dan, a kamoli slobodan.

Ako nemate vremena da idete u teretanu ili na neki grupni trening ili prosto ne volite takva okruženja, imamo nekoliko ideja za vas. Iskoristite svoju okolinu na najbolji način i uvrstite neophodnu fizičku aktivnost u svoju nedeljnu rutinu.

Vežbanje u gradu

Zašto je bitno obratiti pažnju na okruženje u kome vežbate

Da li vam se do sada desilo da ste krenuli u teretanu ili na neki grupni trening i prestali posle samo jednog ili dva pokušaja? Čak i ako ste platili ceo mesec unapred. Koliko god se osećali loše zbog toga, znajte da je to sasvim normalno.

Nemojte sebe kriviti što ste odustali jednom ili više puta i što ne možete da nađete motivaciju za odlazak u teretanu, jer je moguće da vam takvo okruženje naprosto ne odgovara.

Mesečne članarine u teretani, fitnes grupe, grupni treninzi, personalni treneri popularni su načini koje ljudi biraju kako bi se posvetili vežbanju i svom fizičkom zdravlju. Toliko su postali popularni da su mnogi zaboravili da se može vežbati i na drugačiji način.

Zatvoreni prostori prosto ne odgovaraju svima. Teretane i prostorije za vežbanje često mogu biti mesta sa lošim veštačkim svetlom, zagušljivim vazduhom i napadnom muzikom. Pa samim tim, upravo zbog takvog okruženja možete nesvesno osetiti odbojnost prema vežbanju i izgubiti motivaciju odmah posle prvog treninga.

Rešenje: izađite napolje! Proleće, leto, pa čak i jesen idealni su za vežbanje napolju.

Izađite napolje

Ovo možda i ne zvuči sasvim prijatno i izvodljivo kada nastupe vreli letnji dani, ali može biti i prijatno i izvodljivo uz adekvatnu organizaciju. Jutra i večeri su tokom leta prijatni i savršeni za vežbanje napolju.

Osobe koje provode više vremena napolju su veselije, entuzijastičnije, imaju više samopouzdanja i poletnije su. Osobe koje vežbaju napolju u većini slučajeva duže vežbaju nego osobe koje vežbaju u zatvorenom prostoru.

Vežbanje u gradu

Šetajte se

Da, ovo je poprilično očigledno, ali potrebno je da se više šetate. Ako ste uhvatili sebe kako previše vremena provodite u stanu, sedeći u stolici ili ležeći na kauču, vreme je da ustanete i da se prošetate.

Najbolje bi bilo kada biste sebi zadali određenu kilometražu koju želite da pređete u toku dana ili broj koraka. Danas skoro svaki telefon ima pedometar, a možete i skinuti posebnu aplikaciju koja će vam brojati korake. Mnogi kažu da je potrebno svaki dan šetati 10.000 koraka, ali za početak neka to bude 5.000, pa lagano povećavajte.

Ako mislite da nemate vremena za šetanje, umesto da sednete u automobil i odete do supermarketa, prošetajte se do pijace i obližnje prodavnice. Umesto da čekate dostavu hrane, prošetajte se do svog omiljenog restorana i sami je pokupite. Sledeći put kad budete izašli iz stana, koristite stepenice umesto lifta.

Ako ipak nađete vreme za šetnju u toku dana, idealno bi bilo da to bude šetnja po parku. Zelenilo i svež vazduh u parku nateraće vas da se prošetate još jedan krug, a ako imate društvo, sigurno i još jedan.

Iskoristite sprave za vežbanje u parkovima

Mnogi parkovi u gradovima imaju delove sa spravama za vežbanje, pa zašto ih ne iskoristiti? Sprave za vežbanje koje se nalaze u parkovima i više su nego dovoljne čak i za intenzivne treninge. Na ovaj način možete kvalitetno vežbati, biti napolju umesto u teretani i sve to uraditi besplatno. U parku nema zagušljivog i ustajalog vazduha, a ni dosadne muzike.

Vežbajte na putu do posla

O, da, moguće je vežbati i na putu do posla, samo niste toga ni svesni. Ako vam je posao relativno blizu mesta gde živite, uvek možete ići peške umesto kolima ili prevozom. Kada se vraćate sa posla, možete i ubrzati i uraditi trening brzog hodanja. I naravno, koristite stepenice kad god vam se ukaže prilika.

Ako vam je posao malo dalje, najbolja alternativa je vožnja bicikla. Ne morate tokom cele nedelje da idete biciklom na posao, ali možete odrediti dva dana u nedelji kada ćete voziti bicikl do posla.

Trčite napolju

Da li se zaista isplati da uplaćujete mesečne članarine u teretani da biste trčali na traci i gledali u zid? Ako volite da trčite, ali vam trčanje u teretani nikada nije leglo, sada je pravo vreme da izađete i počnete da trčite napolju.

Čak i ako niste do sad bili ljubitelj trčanja, probajte. U zavisnosti od grada u kom živite, pronađite mesto za trčanje koje će vam najbolje odgovarati. Da li je to park i trim-staza u parku, da li je to staza uz reku ili staza u sklopu sportskog centra, izbor je na vama. A uvek možete trčati i po gradu, gde god da želite. Ako na svojoj ruti za trčanje naiđete na semafor, dok čekate zeleno, možete uraditi nekoliko čučnjeva i tako prekratiti vreme, a i uraditi nekoliko vežbi koje inače ne biste.

Ako ste apsolutni početnik, sasvim je u redu da počnete sa laganim džogingom kako se ne biste preopteretili i previše umorili. Kako budete sticali bolju kondiciju, možete povećavati tempo kojim trčite.

Zaključak

Ako dosad niste mogli da pronađete motivaciju da istrajete u odlascima u teretanu ili na grupne treninge, vrlo je moguće da nije problem u vama, već u okruženju.

Okruženje u kom vežbate je izuzetno značajno i od njega vam može zavisiti uspešnost treninga i fizičke aktivnosti.

Probajte da vežbate napolju, krećite se više, šetajte se i iskoristite sve što vam grad nudi kako biste se vratili u formu i ponovo uveli neki vid fizičke aktivnosti u svoju dnevnu rutinu. I zapamtite, nisu teretane jedino mesto na kojima može da se vežba. Improvizujte, budite kreativni i nemojte dopustiti da vam brz život pokvari planove.

OZNAKE: džoginggradvežbanje

NEWSLETTER