Preporuka o 10.000 koraka – istina ili mit?

Verovatno znate za opštepoznatu preporuku da je za dobro zdravlje potrebno preći 10.000 koraka svakoga dana. Da li ste se zapitali odakle baš OVA brojka? Ako niste, znamo ko jeste: Doktorka I Min Li (I-Min Lee) profesorka epidemiologije na Harvardu.Znatiželja spomenute profesorke o poreklu „magičnih“ 10.000 koraka dovela ju je do prilično prozaičnog odgovora. Naime, jedna japanska kompanija počela je da pravi i prodaje pedometre (spravice za brojanje koraka) i svoj proizvod nazvala: 10.000 koraka su bitni (Japanski: Manpo-kei).

hodanje

Da cela stvar bude komplikovanija – japanski simbol za broj 10.000 liči na čoveka koji hoda. Profesorka Li pretpostavlja da je upravo ova činjenica opredelila pronalazača spravice da proizvod nazove ovim imenom… i… napravi zabunu! Sve se to dešavalo još davne 1965. godine, i od tada niko nije ni potvrdio ni opovrgnuo brojku koja je, eto, postala „činjenica“ i čak zvanična preporuka ljudima širom sveta čitavih 50 godina!

Šta kažu istraživanja

A koliko nam zaista koraka treba da bi imali koristi po zdravlje? Otkrićemo vam i tu tajnu jer naša vredna profesorka nije gubila vreme već napravila kompletno novo istraživanje. Pratila je stopu smrtnosti čak 16.000 starijih žena i dokazala da i manje nijanse u stepenu aktivnosti utiču na kvalitet života, stepen zdravlja i smrtnost.

Naime, pronašla je da su žene koje su hodale oko 4.400 koraka dnevno imale značajno manju stopu smrtnosti u odnosu na žene koje su bile najmanje aktivne (do 2.000 koraka dnevno). Kako se broj koraka povećavao – tako je i stopa smrtnosti opadala i to do jednog, možemo reći, MAGIČNOG broja koraka a on je: 7.500. Preko ove brojke nije bilo daljeg značajnog opadanja stope smrtnosti. Utvrđeno je i da samo dodavanje 2.000 koraka u redovnu rutinu osoba koje sede – značajno utiče na poboljšanje opšteg zdravlja.

PREPORUKA: Često je za pokret potrebna inspiracija i pouzdan partner koji će pomoći da se motivisanost održi. Sportska akademija Kočović je tu da vam pomogne da upoznate sopstveno telo i da sklopi savez sa njim. Njihova svakodnevica je i da budu način za savladavanje najvećeg aktuelnog neprijatelja – stresa.

šetnja

Znate brojke… pa u šetnju!

Sve u svemu, i ako se odlučite za 10.000 koraka – nećete pogrešiti – bićete u formi i radićete dobru stvar za svoje zdravlje. Ako je to ipak malo previše za vaš dnevni ritam i raspored – onda neka vam donja granica pređenih koraka bude bar 4.400 koraka svakoga dana. U uslovima izolacije gde ste ograničeni na manji prostor – hodanje u mestu (recimo dok gledate TV ili radite neki rutinski posao) takođe „završava“ postavljeni cilj. Bitno je kretati se.

A ako hoćete i da smršate

Akademija za Nutricionizam i dijetetiku preporučuje gubitak ne veći od pola kilograma nedeljno. Da, dobro ste pročitali – svega pola kilograma. Po njima to je najzdraviji tempo gubljenja kilograma koji ne opterećuje organizam i na taj način moguće ga je potpuno „resetovati“.

Kilogrami se neće vratiti (osim ako se ozbiljno ne potrudite i „zalegnete“ na slatkiše, grickalice i brzu hranu). Za ovakav poduhvat, ako ste zdrava osoba sa viškom od 10 do 15 kilograma biće vam potrebno da svakodnevnoj rutini dodate oko 2.000 koraka (varijacije postoje od pojedinca do pojedinca) i da nastavite da jedete iste količine hrane koju ste jeli.

Ako ste potpuno bez forme – najbolje je da pre nego što se upustite u šetačku avanturu pročitate članak Šetnjom do sjajnog zdravlja – pomoći će vam da organizovano – nedelju po nedelju, stičete kondiciju i da vaših 4.400, 7.500 ili 10.000 i više koraka dnevno ne budu samo pusta želja.

OZNAKE:

NEWSLETTER

Moj Wiener portal