r

Mislite na svoje zdravlje i zdravlje ljudi oko vas! #OstaniteOdgovorni

Kako bezbedno vežbati

Verovatno ste se sa prvim jesenjim danima malo ulenjili i zapostavili svoju rutinu vežbanja. To je sasvim normalno jer vas hladniji dani prosto mame da ostanete ušuškani u svojim domovima, sa šoljom nekog toplog napitka u ruci. I zaista, to je veoma lep osećaj, ali to ne znači da treba potpuno da se prepustite inerciji i skliznete u lenjost. Uživajte koliko možete, ali se organizujte tako da održite i svoju rutinu vežbanja. Uz nju naravno treba i znanje: kako bezbedno vežbati!

Sada više nego ikada je važno da budete odgovorni prvenstveno prema sebi, a jedan od najboljih načina da to uradite je da se posvetite vežbanju i fizičkoj aktivnosti.

devojka leži na prostirci na podu i u podignutim rukama drži tegiće - kako bezbedno vežbati

Sigurno se sada pitate koji je to način na koji možete bezbedno da vežbate u toku COVID-19 pandemije u predstojećim hladnim mesecima.

Na vašu sreću mi imamo odgovor na to a i na mnoga druga pitanja u vezi sa vežbanjem, koja vam mogu pasti na pamet. U ovom članku ćemo sa vama podeliti sjajne trikove kako da ostanete fit i da redovno vežbate, čak i kada vremenski uslovi nisu povoljni, a da pri tom budete maksimalno sigurni i odgovorni prema sebi i drugima.

Vaša bezbednost mora biti vaš prioritet

Najbolje što možete da uradite za sebe i svoje telo je da se bavite nekom fizičkom aktivnošću. Time pomažete sami sebi i poboljšavate fizičko i psihičko zdravlje.

Ali ima nešto što i nije tako prijatno i ide ruku pod ruku sa fizičkom aktivnošću, a često se dešava. Da, u pitanju su povrede. Koliko god da ste aktivni i iskusni samo mali momenat nepažnje vas može dovesti do povrede. I verovatno ste u svom vežbačkom stažu do sad doživeli neku manju ili veću povredu.

Ako jeste, onda sigurno znate koliko to neprijatno može da bude, a o dugoročnim posledicama usled lošeg lečenja i oporavka da i ne govorimo. Ono što je vama potrebno je kvalitetno osiguranje koje će vam uvek, tokom celog dana „čuvati leđa“ i tokom svih godišnjih doba.

Da, na prvom mestu je potrebno da budete oprezni, ali kada vas oprez ipak izda bitno je da budete osigurani. Dobrovoljno zdravstveno osiguranje je odličan način da imate sigurnu podršku prilikom vežbanja, bilo ono napolju ili unutra – da vas umiri i rastereti jer znate da su vrhunski stručnjaci tu samo za vas kada i ako vam zatrebaju.

muškarac u prvom planu i dve ženske osobe u drugom vežbaju

Da li je teretana opcija?

Sada kada ste sigurni i osigurani, vreme je da se posvetite svojoj omiljenoj fizičkoj aktivnosti. Ali kako kada je napolju hladno?

Vremenske prilike i neprilike ne bi trebalo da vam predstavljaju problem jer uvek možete vežbati u teretani. One su i pravljene za to, zar ne?

Da, ali u sadašnjoj situaciji kada je pandemija uzburkala čitav svet a mere opreza svi moramo da poštujemo, nije više tako jednostavno vežbati u teretanama. A trebalo bi i da izbegavate grupne sportove, pogotovo one u zatvorenim prostorima.

PREPORUKA: Mesto gde sigurno i bezbedno možete vežbati je Sportska Akademija Kočović čiji je cilj da što više ljudi dobije priliku da upozna sopstveno telo i sklopi savez sa njim.

Ali ko hoće nađe način, pa je tako vrlo jednostavno naći alternativu u vežbanju i prilagoditi je novim uslovima.

Trčanje napolju

Jeste hladno je i biće sve hladnije, ali postoje jednostavni trikovi koji vam pomažu da trčite napolju, a da vam bude prijatno.

  • Pazite šta oblačite – Ako trčite napolju u hladnijim mesecima bitno je da imate adekvatnu i kvalitetnu opremu. Potrebno je da budete slojevito obučeni, u jaknu koja je otporna na vetar, ali nikako nemojte da trčite u debeloj zimskoj jakni, jer je telu potrebno da diše.
  • Uložite u aktivni veš – Iako je pamuk prijatan za nošenje, nije dobar za treniranje i trčanje po hladnoći jer upija znoj, vodu, pa tako sebe izlažete prehladi.
  • Nikad ne trčite bez kape i rukavica – Najviše toplote gubite upravo kroz šake i glavu, pa je te delove tela veoma bitno pokriti.
  • Ne zadržavajte se napolju – Kada završite sa trčanjem, odmah idite kući i tamo odradite istezanje, kako biste izbegli prehladu.
  • Odmah skinite sa sebe odeću u kojoj ste trčali – Kada dođete kući prva stvar koju treba da uradite je da skinete mokru odeću sa sebe, da se zagrejete, pa tek onda da se istežete.

žena savijena u struku na strunjači vežba

Alternativa za zimogrožljive

Naravno, ne vole svi da trče napolju, a nekada stvarno vremenski uslovi to ne dopuštaju ma koliko god vi dobro obučeni i spremni bili.

U takvim situacijama najbolja opcija je vežbanje u kući, uz pomoć sprava ili bez njih.

Za vas koji imate malo više prostora u svojim kućama, idealna opcija može biti traka za trčanje, koja je dosta manja nego standardna u teretanama, ali podjednako korisna.

Ako vam trčanje nije uopšte interesantno možda bi vam se svidelo da vozite sobni bicikl.

Odlična stvar sa trakom za trčanje u kući, kao i sa sobnim biciklom je to što uz vežbanje možete da gledate svoju omiljenu seriju, slušate neki zanimljiv podkast ili pogledate neki novi film.

A ako ne želite da ulažete u velike sprave za vežbanje ili nemate prostora za njih, a želite da budete fit, vrlo lako možete vežbati uz pomoć mnogobrojnih video snimaka i programa koji su dostupni na internetu. Samo je važno da znate šta želite da postignete vežbanjem i sigurno ćete pronaći adekvatne vežbe za sebe.

Uz vežbe uvek možete koristiti tegove, lopte, trake za istezanje, kao što biste ih koristili i u teretani, a na vama je da li ćete ih kupiti ili improvizovati od stvari koje imate u kući.

Na šta god da se odlučite, da li je to vežbanje napolju u toku hladnijih meseci ili u toplini svoga doma, ne zaboravite da prvenstveno budete oprezni, ali i odgovorni prema sebi i drugima. A za sve ostalo će se pobrinuti osiguranje.

OZNAKE: fitrekreacijavežbanje

NEWSLETTER