r

Mislite na svoje zdravlje i zdravlje ljudi oko vas! #OstaniteOdgovorni

Kako efikasno dremati

Sigurno vam se nekada desilo da zadremate slučajno; u autobusu, avionu, čekaonici, pa čak i na predavanju. A možda volite i da dremate sa namerom. Ispred televizora, u vašoj omiljenoj fotelji, sa knjigom u ruci i muzikom sa radio aparata u pozadini.

mlađi čovek drema sa laptopom u krilu

Kako god i gde god da dremate bitno je kako se osećate posle te dremke. Da li ste puni energije ili se osećate iscrpljenije nego što ste bili pre? Velika je verovatnoća da se ne osećate baš najbolje kada se probudite, koliko god da vam je bilo prijatno dok ste se ušuškavali i lagano tonuli u san.

Zašto je to tako? Zato što ne znate kako pravilno da dremate. Da, postoji pravilan način kako efikasno dremati i postoje trikovi koji će vam pomoći da se ne osećate umorno i iscrpljeno nakon dremke – a mi ćemo to da podelimo sa vama.

Da li je uopšte poželjno dremati u toku dana?

Zbog vremena u kom živimo, zbog tehnologije koju svakodnevno koristimo, zbog modernog tempa i načina života svake godine je sve više i više umornih ljudi. Ljudi koji ne mogu da se fokusiraju, ljudi koji nisu produktivni, ljudi koji ne mogu da izdrže puno radno vreme i ljudi koji se osećaju slomljeno nakon posla.

Ono što bi moglo da pomogne su dremke, ali kvalitetne i izvedene na pravi način. Ko bi rekao da toliko “nauke” ima oko prostog dremanja, ali tako je.

Kratak predah u vidu dremanja u toku dana može poboljšati mentalno i fizičko zdravlje.

Koristi koje dobijamo dremanjem

Verovali ili ne, dremanjem možete poboljšati kvalitet života.

  • Bolja kognitivna sposobnost – nakon dremanja mozak funkcioniše efikasnije.
  • Poboljšana memorija – dremanje odmah nakon učenja nečega novog može dovesti do boljeg usvajanja novih informacija.
  • Snažan imunitet – istraživanja su pokazala da redovno dremanje u toku dana pomaže jačanje imuniteta i ćelijsku funkciju.

mlađa žena drema na kauču

Koliko dugo bi dremke trebalo da traju?

Pravi odgovor na ovo pitanje je – Ni previše kratko, ni previše dugo.

Ako je popodnevno dremanje za vas spavanje od dva ili više sati, zaboravite na to. Posle takve sna ćete se osećati još umornije nego što ste bili ranije i ništa korisno od toga nećete dobiti.

Ako mislite da je moguće dremati samo 5 ili 10 minuta i preporoditi se, varate se.

Kada je dremanje u pitanju jako je bitno naći zlatnu sredinu koja će vam doneti fokus. Ta zlatna sredina je obično 20 ili 30 minuta.

Kada se probudite nakon 30 minuta od momenta kada ste zaspali budite se u početnoj fazi sna i to vam omogućava da se ne probudite mrzovoljni i umorni.

Duge dremke nisu poželjne iz još jednog razloga – utiču na kvalitet sna noću. Ako preko dana spavate po par sati, uveče kada je vreme za spavanje nećete moći da zaspite ili jednostavno nećete imati kvalitetan san.

Kako izgleda savršena dremka

Prema rečima stručnjaka savršena dremka izgleda ovako:

  • Najbolja je između 13h i 15h – ako budete pokušali da dremate pre vaše telo verovatno neće biti spremno za spavanje, a ako budete dremali posle moguće je da nećete moći lepo da spavate u toku noći.
  • Mrak i tišina – neka prostorija u kojoj dremate bude što mračnija kako bi imali osećaj da je noć i potrudite se da oko vas ne bude previše buke. Ako nemate uslove da vam bude mračno u sobi, uvek možete koristiti masku za oči.
  • Udobna fotelja ili kauč – najbolje je dremati u udobnoj fotelji ili kauču, ali nikako u krevetu. Razlog tome je što ne želite da se osećate previše udobno, jer će vam posle biti teško da se probudite.
  • Meditirajte pre dremanja – vaša dremka će biti kvalitetnija ako pre nje ne budete gledali u telefon i ako pre budete kratko meditirali. Jednostavno, meditacija pomaže da se telo opusti a odmor bude kvalitetniji.
  • Popijte kafu pre dremke – kofeinu je potrebno oko 30 minuta kako bi počeo da deluje, što znači da će početi da deluje taman kada se vi probudite, a u tom slučaju ćete se probuditi sveži i odmorniji. Ipak ovo ne bi trebalo raditi kasno u toku dana, jer ćete imati problema da zaspite u toku noći.

mlađa žena u fotelji sa ćebetom preko nogu i osmehom posle popodnevnog odmora

Probudite se lako

Retko koja osoba može sama da se probudi posle tačno 20 ili 30 minuta. Ako pokušate sami da se probudite posle dremanja velika je verovatnoća da ćete se probuditi par sati nakon i to užasno raspoloženi. Zato je najbolje podesiti alarm na telefonu ili satu.

Najbolji alarm je onaj koji vas “nežno” budi iz sna, pa vam zato preporučujemo da stavite neku laganu melodiju koja se postepeno pojačava.

Ako svaki dan dremate u isto vreme vaše telo će se naviknuti na taj proces i svakim danom će mu biti sve lakše i lakše da se budi.

Možda ipak nije preporučljivo da vi dremate

Da, postoje ljudi koji ne bi trebalo da dremaju u toku dana.

Ukoliko imate dijagnostikovanu insomniju ili neki drugi poremećaj sna ne preporučuje se dremanje u toku dana.

Zaključak: dremajte, zašto da ne

Ako ste u mogućnosti i osećate potrebu da dremate u toku dana, radite to. Samo obratite pažnju na smernice za efikasno dremanje i nećete imati problema sa umorom i lošim raspoloženjem nakon sna.

Neka vaše dremke ne budu duže od 30 minuta, neka vaše okruženje bude kao što je i noću, ali uvek birajte kauč ili udobnu fotelju.

Probajte da popijete kafu pre dremanja i vidite kako ćete se osećati posle.

Dremanje može pomoći u poboljšanju produktivnosti, povećanju energije, a može biti i podrška imunitetu i mentalnom zdravlju.

OZNAKE: odmorsanspavanje

NEWSLETTER