r

Mislite na svoje zdravlje i zdravlje ljudi oko vas! #OstaniteOdgovorni

Opuštajući SPA dan kod kuće

Vikend je pravo vreme da se opustite i posvetite sebi. Ako niste u mogućnosti da „pobegnete“ negde u prirodu ili u neki SPA centar, napravite sami sebi SPA opuštajuću oazu kod kuće.

Ne potcenjujte efekat ovog jednostavnog programa, već ga isprobajte.  To je prilika da se isključite, opustite i odmorite od naporne radne nedelje i napunite baterije za novu radnu nedelju.

A kako počinje jedan takav dan?

Spa kod kuće

Isključite telefon

I ne, ne mislimo da utišate telefon, niti da ga podesite na vibraciju, već da ga potpuno isključite. Čak i ako vam telefon ne zvoni često,  sigurno ćete imati potrebu da s vremena na vreme pogledate šta to novo ima na društvenim mrežama ili da proverite notifikacije. A to će pokvariti potpuni ugođaj koji SPA dan kod kuće može da vam pruži. Zato, odstranite bilo kakav vid uznemiravanja.

Umesto telefona pripremite knjigu koju ste počeli da čitate pre par meseci i nikako da je završite jer nemate vremena ili onu knjigu koju ste želeli da započnete ali nikako to da uradite.

Pustite opuštajuću muziku

Nije baš najlakše opustiti se uz buku od komšija, radove u susednom stanu ili vozila koja stalno prolaze ispred vaše kuće, zar ne? Ono što vam može pomoći je da pustite neku laganu i opuštajuću muziku koju ćete čuti samo u pozadini, ali će biti dovoljna da vam skrene pažnju sa drugih ometajućih zvukova.

Kao i za telefon, savetujemo vam da isključite i televizor, kao i bilo koji drugi uređaj koji može neočekivano da vas prekine ili uznemiri.

Zapalite mirišljavu sveću

U zavisnosti od ukusa izaberite svoju omiljenu mirišljavu sveću ili omiljenu kombinaciju esencijalnih ulja. Miris, ali i umirujuće svetlo plamena sveće će vam pomoći da se fokusirate na sebe i da otpustite stres.

Kada su sveće u pitanju, obratite pažnju na njihov sastav i birajte sveće od prirodnog voska. Većina komercijalnih sveća pravi se od parafinskog voska koji pri sagorevanju sveće u vazduh ispušta nezdrave supstance koje loše utiču na kvalitet vazduha i na zdravlje.

Najbolje sveće su od sojinog ili pčelinjeg voska.

žena sa kozmetičkom maskom na licu

Maska za kosu

Kosa zaslužuje podjednaku negu kao i ostatak tela, a često biva zanemarena. Zbog toga prvo što bi trebalo da uradite je da napravite i stavite masku na kosu.

Pomešajte 1 kašiku svežeg soka od limuna i 4 kašike kokosovog ulja. Ova kombinacija će umiriti vaše teme, sprečiti pojavu peruti i zaštititi kosu od oštećenja.

Dobro sjedinite ova dva sastojka i umasirajte ih u teme, a zatim rasporedite i na ostatak kose. Umotajte glavu u čist peškir i držite masku na kosi jedan sat.

Masku isperite mlakom vodom, a potom kosu operite šamponom koji inače koristite.

Dok čekate pranje kose, smislili smo kako da to vreme iskoristite, šta ćete da radite…

Relaksirajuća kupka

Kada ste poslednji put sebi priredili relaksirajuću kupku? Verovatno ne možete ni da se setite. E pa sada je vreme da to promenite.

Napunite kadu toplom vodom, dodajte nekoliko kapi kupke koju inače koristite, 4 kašike himalajske soli, 20 kapi eteričnog ulja lavande i pospite po vodi latice ruže ili nekog drugog suvog cveća.

Ovakva kupka će vas teleportovati u neku novu dimenziju. Dok uživate u kupki i divnim mirisima iskoristite priliku za meditaciju.

Kupka za stopala

Ako nemate kadu i ne možete sebi da napravite kupku, ne brinite. Možete sebi napraviti podjednako lep ugođaj ako napravite samo kupku za stopala. U kadicu za stopala sipajte toplu vodu, 2 kašike himalajske soli, 4 kašike meda i 10 kapi eteričnog ulja mente.

Uz pomoć ove kupke koža stopala će vam omekšati i biće nežnija. A noge odmornije.

Vreme je za piling i tuš

Bilo da ste završili sa relaksirajućom kupkom ili samo sa kupkom za stopala, vreme je za tuširanje mlakom vodom i za jedan nežni piling tela.

Pripremite piling tako što ćete pomešati 5 kašika mlevene kafe, 2 kašike šećera i maslinovo ulje.

Kombinacija kafe i šećera će ukloniti mrtve ćelije kože, kofein iz kafe će kožu zategnuti, a maslinovo ulje će je učiniti elastičnom i mekom.

Piling pripremljen od gore navedenih sastojaka možete koristiti za celo telo.

Kada ste uradili piling istuširajte se mlakom vodom, a zatim kratko celo telo istuširajte hladnom vodom – to će vas dodatno osvežiti, ali i povoljno uticati na cirkulaciju.

Nahranite svoju kožu

Da bi koža ostala divna i nežna potrebno je nahraniti. Najbolji način da to uradite je da celo telo namažete bademovim uljem.

Bademovo ulje na koži ostavlja tanak i nemastan sloj koji kožu čini baršunastom. Takođe ima vrlo efikasno dejstvo kod suve i beživotne kože jer je vraća u život i čini mekom.

Devojka drži kolutove krastavca u rukama

Maska za lice

Nega kože lica bi trebalo da nam bude prioritet svakog dana. Negovana koža je zdrava koža i ne postoji ni jedna vrsta šminke koja može da zameni negu.

U koncept SPA dan kod kuće, najviše se uklapa maska za lice od avokada koja je pravi spas za umornu kožu, a odgovara svakom tipu kože.

Izaberite što zreliji avokado, a jednu polovinu izgnječite u posudi i dodajte 2 kašike meda i 1 kašičicu soka od limuna. Izmešajte sve sastojke i nanesite na čisto i suvo lice.

Masku držite na licu oko 15 minuta i potom je isperite mlakom vodom.

Koža lica će vam biti zategnutija, hidrirana, vedrija i odmornija.

I dok držite masku na licu ne zaboravite da stavite 2 koluta krastavca na oči. Ne, ovo nije samo fazon iz filmova, kolutovi krastavca na očima imaju svrhu. Izvući će umor iz vaših očiju, hidriraće područje oko očiju, a pomoći će i pri ublažavanju podočnjaka.

U istu svrhu možete koristiti i kesice zelenog čaja. Kesice prelijte vrelom vodom, pa ih ostavite da se ohlade u frižideru i stavite na oči. Kad god vam je potreban odmor, možete na ovaj način negovati i oči.

Tokom ovog dana je bitno da bar na kratko zaboravite na svakodnevnicu, posao, probleme i posvetite se samo sebi i radite isključivo stvari koje vam prijaju. Obavestite prijatelje i porodicu da taj dan nećete biti dostupni i oni će sigurno razumeti. Videćete da ništa nećete propustiti na društvenim mrežama, da nije potrebno gledati u ekran svaki dan i da je prijatno i poželjno bar na kratko se isključiti iz uobičajenih aktivnosti i brojnih interakcija sa ljudima bilo stvarnih, bilo virtualnih.

Negujte svoje mentalno zdravlje (naravno i fizičko) i ne zaboravite da ugađate sebi i da vam sve ovo bude rutina koju ćete sprovoditi jednom nedeljno.

NEWSLETTER