Kako da se motivišete za vežbanje kada vam se ne ide napolje

Doskoro nam je zima bila blaga i mnoge dane smo mogli da provodimo napolju uživajući u prijatnom zimskom vremenu i zracima sunca. Ali kako to obično biva, zima je pokazala svoje pravo lice i vreme je postalo prikladnije ovom dobu godine, pa moramo promeniti svoje aktivnosti.

Vežbanje zimi

Pojedincima ova promena prija, dok mnogima uopšte ne odgovara. Skoro svima nam je zajedničko da ovakvo vreme u nama ne budi želju za vežbanjem i izlaskom iz kuće. Češće se odlučujemo da ostanemo u toploj sobi, umotani u ćebence uz šolju čaja i omiljenu knjigu ili seriju i film.

Iako se slažemo s tim da je nekad prekopotrebno dopustiti sebi da otkažemo sve planove i da se prepustimo čarima udobnog kreveta, ne bi trebalo preterivati. Pored odmora, našem telu treba i redovna fizička aktivnost, čak i u zimskim mesecima. Možete odraditi i zimski trening kod kuće, ali je poželjnije da idete napolje. I možda sad prevrćete očima jer ko je još video da se po hladnoći ide napolje i vežba, ali pre nego što bilo šta zaključite, pročitajte savete koje smo podelili s vama.

Zašto bi trebalo da se bavite fizičkom aktivnošću napolju čak i kad je hladno?

Zimski period sam po sebi nije povoljan jer dan traje kraće, nema dovoljno sunca, imunitet nam je osetljiv, a hladnoća i tmurno vreme utiču na pojavu sezonskog depresivnog poremećaja. Ipak, najbolji način da se izborimo sa svim ovim je da se suočimo sa hladnoćom i idemo napolje.

Mnoge studije su pokazale da svakodnevno izlaganje tela fizičkoj aktivnosti i minimalnom naporu pri hladnijim i nepovoljnim spoljašnjim uslovima može imati mnogo koristi, kako za fizičko, tako i za psihičko zdravlje.

Slede koristi koje možete očekivati ako odlučite da izađete iz svog toplog doma, kao i koje su to jednostavne fizičke aktivnosti kojima se možete baviti.

Vitamin D

Prvi razlog zašto ne bi trebalo da se krijete u kući tokom hladnih dana je naša potreba za vitaminom D. Ovaj vitamin je neophodan za pravilno funkcionisanje ljudskog organizma i jačanje imunog sistema, a vrlo malo ga možemo dobiti putem ishrane i zbog toga je bitno izlagati se suncu što više. I da, čak i kad je oblačno, naše telo može apsorbovati vitamin D ako budemo napolju bar nakratko.

Bićete raspoloženiji

Hladno vreme i loše raspoloženje nekako idu ruku podruku. Međutim, to se najviše dešava jer odlučujemo da se prepustimo hibernaciji dobar deo zimskog perioda. A ukoliko odlučite da vreme provodite napolju čak i kada je hladno, vaše raspoloženje će se popraviti. Nivo serotonina u mozgu je najniži zimi i zato naše raspoloženje često nije na zavidnom nivou. Ali što više vremena provodimo napolju, nivo serotonina se povećava, a sa njim i naše raspoloženje, kao i nivo energije u toku dana.

Imunitet će vam biti jači

Ako vas je strah da ćete se razboleti ukoliko previše vremena provodite napolju po hladnom vremenu, trebalo bi da znate da je to zapravo mit. Najgore što može da vam se desi jeste da počne da vam curi nos. Više rizikujete ako ostajete zatvoreni u kući, jer ako se izlažete hladnom vremenu, poboljšavate imunitet i zdravlje. Jedna japanska studija je došla do saznanja da šetnja po šumi u zimskom periodu smanjuje hormon stresa, a povećavaju se unutarćelijski proteini koji se bore protiv raka. Samim tim, boravak i šetnja u prirodi po hladnom vremenu pomažu i da duže živite.

Koje aktivnosti možete praktikovati

Još jedan razlog zbog kog se ljudi odlučuju da se predaju hibernaciji kada su temperature niže je taj što ne prilagode vežbanje godišnjem dobu. Kako biste iskusili sve potencijalne koristi zimskog vežbanja, nije potrebno da trčite maraton dok veje sneg ili pljušti kiša, niti da glumite Rokija bez potrebe.

Ključ je u balansu, a najbitnije je da se krećete i da budete napolju, a u zavisnosti od afiniteta i fizičkih mogućnosti, možete se baviti nekom od aktivnosti koje slede.

  • Jutarnja šetnja – Uvedite naviku da se šetate svakog jutra pre posla bar 20 minuta, nezavisno od vremenskih uslova. Možete se šetati po svom kraju ili do posla.
  • Večernja šetnja – Ako ne možete da odvojite vreme da se prošetate ujutru, prošetajte se svako veče. I neka vas ne obeshrabri ako pada kiša, sneg ili duva vetar, jer kada se vratite kući posle 30 minuta šetnje, osećaćete se bolje i lepše ćete spavati.
  • Šetnja po šumi – Boravak u prirodi tokom svih godišnjih doba ima svoje blagodeti, a tokom zime može biti posebno magičan.
  • Klizanje – Ovo je odlična aktivnost koju možete raditi sami ili u društvu. Sat vremena klizanja je odličan trening napolju, a pritom ćete se odlično zabaviti.
  • Sankanje – Ako imate sreće da u vašoj blizini ima dovoljno snega, idite na sankanje. I ne, ne brinite se, ova aktivnost nije rezervisana samo za decu.

Zaključak

Kada vidite kakve su sve koristi od jednostavnog šetanja i blage fizičke aktivnosti tokom zime, motivacije ne bi trebalo da manjka. Zato iskoristite svaku priliku ove zime i uradite nešto korisno za fizičko i psihičko zdravlje. Kombinujte aktivnosti koje smo predložili i svakodnevno uživajte maksimalno u svim čarima zime.