Kako pripremiti kožu pre odlaska na letovanje

Posle dugih hladnih i kišnih meseci leto je konačno tu i vreme je odmora i uživanja u sunčevim zracima. Ipak, pre nego što se uputite ka plaži, neophodno je da pripremite kožu kako biste joj omogućili da bude zdrava i blistava tokom celog leta.

U ovom članku saznajte nekoliko korisnih saveta o tome kako pripremiti kožu pre odlaska na letovanje. Vaša koža će biti hidrirana i zdrava dok ste na letovanju, ali i mesecima nakon toga.

Hidrirajte se iznutra i spolja

Pre nego što krenete na put, pobrinite se da vaš organizam bude hidriran. Pijte dovoljno vode kako biste održali prirodnu vlažnost kože. Takođe, možete koristiti hidratantne losione i kreme kako biste nahranili kožu spolja. Birajte proizvode bogate hranljivim sastojcima kao što su hijaluronska kiselina, glicerin ili prirodna ulja, poput kokosovog ili bademovog ulja.

Ne zaboravite na eksfolijaciju

Pre odlaska na letovanje važno je da oslobodite kožu od mrtvih ćelija kako biste dobili zdrav i blistav ten. Koristite blage pilinge ili eksfolijante, koji će ukloniti sloj mrtvih ćelija i poboljšati teksturu kože. Redovna eksfolijacija pomaže i u pripremi kože za ravnomerno tamnjenje na suncu.

Ishranom do savršenog tena

Dermatolozi preporučuju da se nekoliko nedelja pre odlaska na odmor ishrana bazira na namirnicama bogatim antioksidansima, poput vitamina E i C, beta karotena, selena i kalcijuma. Ovi nutrijenti podižu otpornost ćelija kože na delovanje UV zračenja. Da biste bili sigurni u to da unosite dovoljno hranljivih sastojaka, u jelovnik uvrstite što više crvenog, žutog i zelenog povrća i voća.

Neki od izvora beta karotena u ishrani su šargarepa, paprika, spanać i brokoli. Navedene namirnice su bogate ovim sastojkom, koji se pretvara u vitamin A u organizmu. Vitamin A je važan za očuvanje zdravlja kože i pomaže u zaštiti od oštećenja izazvanih suncem.

Takođe, namirnice poput kivija, limuna i lisnatog povrća sadrže vitamine C i E. Vitamin C je moćan antioksidans koji pomaže u neutralizaciji slobodnih radikala i održavanju kolagena, važnog za elastičnost kože. Vitamin E takođe ima antioksidativna svojstva i pomaže u zaštiti kože od oštećenja izazvanih suncem.

Pored navedenih namirnica, u ishranu bi bilo dobro da uključite i namirnice bogate omega 3 masnim kiselinama, jer one imaju protivupalna svojstva i pomažu u održavanju hidratacije kože. Nalaze se u masnoj ribi, poput lososa, skuše i sardine, ali ih takođe možete pronaći i u orasima, lanenom semenu i čija semenkama.

Zeleni čaj za sjajan ten

Zeleni čaj ima brojne dobrobiti za zdravlje kože. Poznat je po tome što je bogat antioksidansima, posebno polifenolima, koji igraju ključnu ulogu u zaštiti kože od oštećenja izazvanih suncem i drugih štetnih faktora. Ovi antioksidansi pomažu u neutralizaciji slobodnih radikala, koji mogu izazvati oksidativni stres i oštećenja kože.

Protivupalna svojstva zelenog čaja takođe su korisna za kožu. Ona pomažu u smirivanju upala, što može biti posebno korisno kod stanja kao što su akne, ekcemi ili iritacije. Pijenje zelenog čaja može pomoći u smanjenju crvenila i oteklina, te umiriti kožu.

Zeleni čaj može pomoći i u hidrataciji kože. Redovna konzumacija zelenog čaja poboljšava vlažnost kože i održava je hidriranom, a samo dobro hidrirana koža može biti glatka, elastična i sjajna.

Stvaranje melanina pomoću krema

Melanin je pigment koji se prirodno proizvodi u koži kao odgovor na izlaganje sunčevim zracima. On štiti kožu od UV zračenja, apsorbuje zrake i pomaže u sprečavanju oštećenja kože. Kreme koje podstiču stvaranje melanina pomažu u održavanju i pojačavanju ovog procesa.

Ove kreme se koriste kao priprema za sunčanje. Sadrže sastojke poput tirozina, riboflavina i adenozin trifosfata. Treba ih koristiti nedelju dana pre izlaganja sunčevim zracima kako bi se stvorila dovoljna količina melanina i koža pripremila za sunčanje.

Važno je napomenuti da ove kreme treba razlikovati od krema za samopotamnjivanje. Kreme za samopotamnjivanje ne podstiču stvaranje melanina, već koriste hemijske reakcije na površini kože kako bi joj dale preplanuli izgled. One ne pružaju istu zaštitu od sunčevih zraka kao kreme koje stimulišu stvaranje melanina.

Kada koristite kreme koje podstiču stvaranje melanina, važno je pridržavati se uputstava proizvođača i primenjivati ih baš onako kako piše. Ove kreme mogu biti korisne kao dodatak zaštiti od sunca, ali ne zamenjuju upotrebu kreme sa zaštitnim faktorom (SPF) i ostalih mera zaštite od sunca.

Dodatni saveti

Kada dođete na svoju destinaciju, nikako ne smete zapostaviti kožu i zaboraviti da je negujete. Uvek imajte na umu savete koji slede.

Dodatna hidratacija tokom letovanja

Tokom letovanja koža se može dodatno isušiti usled izlaganja suncu ili zbog kontakta sa slanom vodom ili hlorom iz bazena. Stoga je važno da pazite na hidrataciju kože i tokom odmora. Pijte dovoljno vode i koristite hidratantne losione i kreme posle tuširanja kako biste zadržali vlagu u koži. Takođe, izbegavajte vruće tuševe i duga izlaganja vodi, jer to može isušiti kožu.

Postepeno izlaganje suncu

Vrlo je bitno da kožu ne izlažete odmah jakom suncu. Postepeno navikavajte kožu na sunčeve zrake tako što ćete prvo provoditi malo vremena na suncu, a zatim ga postepeno produžavati. Tako ćete smanjiti rizik od opekotina i pomoći koži da se prirodno prilagodi.

SPF uvek i svuda

Važno je napomenuti da ishrana, pijenje zelenog čaja, korišćenje različitih krema bez zaštitnog faktora ne mogu zameniti druge bitne mere zaštite od sunca, poput upotrebe kreme sa zaštitnim faktorom (SPF) i izbegavanja sunčevih zraka u najintenzivnijem periodu dana.

Pre izlaganja suncu nanesite kvalitetnu kremu sa zaštitnim faktorom kako biste sprečili opekotine i dugoročnu štetu na koži od UV zračenja. Izaberite proizvod sa odgovarajućim faktorom za svoj tip kože i nanesite ga ravnomerno na sve delove tela koji će biti izloženi suncu. Ne zaboravite da kremu nanosite na svaka dva sata, kao i nakon plivanja.

Zaključak

Prateći ove savete o pravilnoj eksfolijaciji, hidrataciji, adekvatnoj ishrani, vaša koža biće spremna da zrači zdravljem i lepotom tokom celog leta. Morate zapamtiti sledeće: najbitnija je zaštita kože od letnjeg sunca i nikakva priprema kože vas neće spasti od štetnih UV zraka ako se budete izlagali suncu onda kada je UV indeks najjači, i to bez krema sa zaštitnim faktorom.

Uživajte u odmoru i ne zaboravite da se redovno hidrirate i vodite računa o svojoj koži kada ste na suncu kako biste očuvali zdravlje svoje kože.

OZNAKE: kožaletovanjenega telasunčanje

NEWSLETTER

Moj Wiener portal