Jednostavno planiranje zdravih obroka

Nemate dovoljno vremena tokom radne nedelje za pripremu zdravih obroka? Zašto ne biste iskoristili nedeljno jutro da isplanirate SVE obroke?

Mlađa žena planira obrok i zapisuje u svesku.

Planiranje obroka unapred znači da ćete nedeljom odlučiti šta ćete jesti svakog dana naredne sedmice, a zatim pripremiti većinu sastojaka ili čak cele obroke. Ovaj pristup štedi vreme i omogućava vam da uživate u brzim i zdravim obrocima svakog dana uprkos obavezama.

Uz primenu ove aktivnosti možete uštedeti novac dok istovremeno jedete zdraviju hranu nego što biste jeli ako ne biste planirali.

Jednostavni koraci – zdravi nedeljni obroci

Krenite od spiska za kupovinu. Raznovrsnost je bitna, igrajte se različitim vrstama povrća, voća, proteina i zdravih masnoća. Sezonsko povrće nije samo ukusnije već je i jeftinije, što ga čini uvek dobrim izborom.

Pogledajte svoje planove za narednu nedelju. Ako vas čeka užurban dan, planirajte nešto brzo i jednostavno. Kada imate više vremena, možda ćete želeti da isprobate nove, malo zahtevnije recepte. I ne zaboravite – kuhinja je mesto za eksperimentisanje, pa slobodno kombinujte sastojke po želji.

Ovo je vaša nedelja, vaši obroci, vaš izbor. Uživajte u planiranju i budite spremni za nedelju punu zdravih, ukusnih obroka koji čekaju samo vas.

Početak svakog dobrog dana, kao što znamo, počinje dobrim doručkom – doručak je najbitniji obrok, od njega zavisi kakav će vam biti dan i da li ćete uveče biti nezadovoljni što ste ipak uzeli onu čokoladicu ili ćete voditi računa celog dana. Pogledajte neke od naših sjajnih ideja za početak dana ispunjenog energijom i zadovoljstvom.

Planiranje obroka

Doručak za energiju

Započnite dan kako treba i odaberite doručak po svojoj meri, neki koji će vam dati energiju za čitav dan.

Ovsena kaša: Napravite veću količinu ovsene kaše tokom vikenda i svako jutro joj dodajte nešto novo. Jednog dana to mogu biti sveža banana i med, drugog dana hrskavi orasi i jabuka. Različiti dodaci čine da svaki obrok bude pun nutrijenata. Takođe, možete probati varijantu sa grčkim jogurtom i svežim borovnicama kako biste uneli više proteina i antioksidanasa.

Osvežavajući smuti: Svako jutro napravite drugačiji smuti. Pripremite smrznute porcije omiljenog voća i povrća. Ujutro ih samo ubacite u blender sa malo jogurta ili mleka po izboru za brz i hranljiv doručak. Savršeno rešenje za jutra kada je svaki minut dragocen.

Ručak koji daje snagu

Nakon bogatog doručka razmislite o ručku koji će vas držati sitim i punim energije u nastavku dana.

Salate u tegli – prava energetska bomba: Pripremite unapred raznobojne salate, spakujte ih u tegle, i to za svaki radni dan u nedelji. Kombinujte sveže zeleno povrće sa različitim vrstama drugog povrća i proteina po izboru. Možete ubaciti sočnu piletinu, ukusnu tunjevinu, tofu ili tvrdo kuvana jaja. Za dodatni šmek (ali i energiju) dodajte i zdrave masnoće: avokado ili maslinovo ulje. Ove salate su savršene za brze i hranljive obroke, a zahvaljujući pakovanju u tegle lako se čuvaju u frižideru i praktične su da ih ponesete na posao ili negde u prirodu.

Tortilje sa povrćem – brz i ukusan obrok: U vašem frižideru su već spremni svi sastojci za ukusan i brz ručak. Pripremite unapred omiljeno povrće i proteine – pečene paprike, spanać, grilovanu piletinu ili pečurke. Kada ogladnite, jednostavno stavite sve to u integralnu tortilju, dodajte po želji malo sira ili jogurta, uvijte i eto ručka. Spreman je za tren, jednostavan za pripremu i neodoljivo ukusan.

Laptop i ruka koja na dasci seče povrće

Večera za savršen kraj dana

Nakon produktivnog dana zaslužujete opuštajuću i hranljivu večeru.

Pečeno povrće i proteini: Pečeno povrće i proteini mogu poslužiti kao osnova za različite večere. Ispecite omiljeno povrće i dodajte proteine po izboru – riba, piletina ili tofu. Ova kombinacija je savršena za različita jela, od toplih salata do ukusnih mešavina sa integralnim pirinčem ili kinoom.

Topla jela na kašiku: Nema ničeg boljeg od tople supe ili čorbe na kraju dana. Napravite veću količinu omiljene supe ili čorbe za vikend i uživajte u njoj tokom radne nedelje. Bilo da je to pileća supa, čorba od brokolija ili pikantni gulaš, ova jela su idealna za večeru. Pored toga, odlično se podgrevaju i ukusna su, pa ćete i tako uštedeti vreme.

Sa ovakvim večernjim obrocima možete se opustiti i uživati znajući da ste nahranili telo onim što mu je potrebno. Uživajte u svakom zalogaju i neka vam svaka večera bude mali ritual zadovoljstva.

Žena pakuje zdrav obrok u kutiju

Zaključak

Oplemenite radnu nedelju zdravim i ukusnim obrocima koji su istovremeno brzi i jednostavni za pripremu. Priprema obroka unapred omogućava vam da uvek imate hranljiv obrok na raspolaganju, čak i u najužurbanijim danima, pa se nećete prevariti da odete do pekare i kupite prvo što vam padne pod ruku.

Uživajte u svakom obroku i učinite da zdrava ishrana pravi vaš životni tempo. Potrudite se da uz pravu hranu budete zdravi i raspoloženi svaki dan.

NEWSLETTER