r

Mislite na svoje zdravlje i zdravlje ljudi oko vas! #OstaniteOdgovorni

Kako da vam zubi uvek budu zdravi

Zube je potrebno redovno prati, to je činjenica i svi to znaju. Ali šta se uopšte podrazumeva pod tim? Da li znate koliko puta dnevno treba prati zube i šta bi još uz to trebalo da radite?

I ne, to što prirodno imate dobre i zdrave zube ne znači da će tako biti do kraja života, posebno ako ih zapostavite. Zdravi zubi se postižu svakodnevnom i redovnom brigom, a ako ih zapostavite, to može izazvati  velike probleme i bolesti.

Kako bi vam osmeh uvek bio blistav, a pre svega zdrav, potrebno je da obratite pažnju na određene savete koji će vam pomoći.

Zdravi zubi

Oralna higijena na nivou

Nije tako teško imati zdrave i lepe zube, samo morate poštovati redovnu adekvatnu rutinu.

1. Pravilno perite zube

Svaki stomatolog će vam reći da nije bitno kakvu pastu koristite, već na koji način perete zube. Zapamtite, tehnika pranja zuba je najbitnija.

Sigurno ste imali priliku da vidite i čujete kako izgleda pravilno pranje zuba, ali ako ste slučajno zaboravili, na sledećem pregledu pitajte svog stomatologa da vam pokaže.

Nemojte da se stidite! Bitno je da zube perete dva puta dnevno: ujutru i uveče. Ako nepravilno perete zube, može se nataložiti dentalni plak, koji može izazvati značajne oralne probleme.

PREPORUKA: Sa Wiener Städtische dobrovoljnim zdravstvenim osiguranjem o vašim zubima će se brinuti najbolji stručnjaci iz dobro organizovanog zdravstvenog sistema. Vaše je samo da se smejete!

2. Ne preterujte s pranjem zuba

Slažemo se, treba redovno prati zube, ali ne bi trebalo da preterujete. Idealno bi bilo da pranje zuba traje dva minuta. Ako perete zube duže od četiri minuta i više od dva puta u toku dana, rizikujete da oštetite zubnu gleđ. Takođe, prilikom pranja zuba bitno je dobro ih oprati, ali treba biti nežan. Nikako nemojte biti grubi i previše trljati zube, jer rizikujete da poremetite zaštitni sloj, ali i da oštetite desni.

3. Koristite mekšu četkicu za zube

Kako biste bili što nežniji prema svojim zubima i desnima, najbolje bi bilo da koristite mekšu četkicu za zube, posebno ako su vam desni osetljive. Uvek birajte četkice koje imaju veći broj vlakana, jer ćete njima moći da bolje operete zube.

4. Koristite konac za zube

Veoma je bitno koristiti konac za zube, a može se reći da je to podjednako bitno kao i samo pranje zuba. Nemojte biti lenji i očistite zube koncem, nebitno da li ćete to uraditi pre pranja zuba ili nakon toga. Ali bitno je da to uradite, jer se komadići hrane koju pojedete u toku dana lako zaglave između zuba, a nije ih moguće očistiti samo četkicom.

5. Ne zapostavljajte jezik

Pored redovne higijene zuba, potrebno je voditi računa i o jeziku. Na jeziku se takođe talože dentalni plak, hrana i bakterije. Treba nežno očistiti jezik svaki put kada perete zube, a to je najbolje uraditi specijalno dizajniranim čistačima jezika. Zapostavljanje jezika prilikom pranja zuba često je razlog neprijatnog zadaha, pa ćete čišćenjem jezika rešiti ovaj problem, ali i postići sveukupno bolju higijenu usne duplje.

6. Pijte više vode

Ovo možda zvuči čudno i kao da nema nikakve veze sa oralnom higijenom, ali ipak ima. Preporuka je da se voda pije neposredno posle svakog obroka kako bi se uklonili ostali delovi hrane, ali i umanjili negativni efekti lepljive hrane, kao i kisele hrane i pića.

7. Smanjite unos slatke i kisele hrane

Odmalena znamo da šećer negativno utiče na zdravlje zuba i da se od njega stvara karijes. Slatkiši, prerađena hrana puna šećera, kao i mnogi gazirani i negazirani sokovi loše utiču na zdravlje zuba. Kisela hrana i pića takođe nisu prijatelji zubima i desnima, a pored njih, kafa i čaj mogu nepovoljno uticati na izgled zuba. Zdravija hrana je bolja za celo telo, pa i za zube.

8. Ne izbegavajte posetu stomatologu

Znamo da odlazak kod zubara nije najprijatnije iskustvo, ali je neophodno. Ako redovno idete kod stomatologa, što je dva puta godišnje, nemate čega da se bojite. Redovnim odlaskom kod stomatologa možete sprečiti velike probleme sa zubima, a samim tim izbeći neprijatne intervencije.

Zdravi zubi

Priroda u službi zdravih i belih zuba

Osim redovnog pranja zuba pastom za zube i korišćenja konca, svoje zube možete izbeliti zahvaljujući prirodi i učiniti ih još lepšim.

Kokosovo ulje

Još od davnina kokosovo ulje koristi se kao prva pomoć u oralnoj higijeni jer pomaže u odstranjivanju dentalnog plaka i bakterija.

Ako želite da povratite belinu svojih zuba, možete otopiti 2 kašike hladno ceđenog kokosovog ulja i mućkati u ustima 10-15 minuta. Kokosovo ulje je zatim potrebno ispljunuti, najbolje u maramicu kako ne biste zapušili odvod, isprati usta vodom i nakon toga oprati zube.

Aktivni ugalj

Aktivni ugalj je poznat po svom blagotvornom dejstvu na probavni sistem, ali da li ste znali da njime možete izbeliti zube?

Potrebno je kašičicu aktivnog uglja u prahu pomešati s nekoliko kapi vode dok se ne dobije tekstura paste za zube. Kada postignete odgovarajuću teksturu, možete tom pastom oprati zube. Bitno je da aktivni ugalj bude u prahu, nikako u granulama jer tako možete oštetiti zubnu gleđ. Takođe, bitno je ovo praktikovati maksimalno dva puta nedeljno, i to samo jednom dnevno kako se gleđ ne bi oštetila.

Ovako uklanjate i bakterije i toksine iz usne duplje.

Zaključak

Tehnika kojom perete zube podjednako je bitna kao i činjenica da zube treba prati dva puta dnevno: ujutru i uveče.

Odlazak kod stomatologa nije strašan, posebno ako idete na svakih 6 meseci, jer tako sprečavate razvoj problema i raznih bolesti.

Oralna higijena nije bitna samo za lep osmeh već i za celokupno zdravlje usne duplje, ali i celog organizma.

Zapamtite naše savete i ne zaboravite da se lep i zdrav osmeh postiže posvećenošću i nikako preko noći!

OZNAKE: nega zubazubi

NEWSLETTER