Postpraznična depresija i kako je pobediti

Da li ste tužni i bezvoljni ovih dana? Osećati li konstantan psihički umor? Nikako da se naspavate i vratite u uobičajene životne tokove nakon praznika? Sve vam je teško i retko šta može da okupira vašu pažnju? Ako prepoznajete ove simptome u svom ponašanju, moguće je da je za to „krivac“ postpraznična depresija.

Ako je za utehu, milioni ljudi širom sveta se osećaju isto, otuda i podatak da je treći ponedeljak u januaru najdepresivniji dan u godini (blue monday).

Kako prevazići ovaj problem? Kako konačno ustati iz kreveta i vratiti se redovnim aktivnostima?

Kako postpraznična depresija može da se pobedi?

Izdvojili smo za vas 5 saveta koji će vam pomoći da se uspešno suprotstavite ovoj boljci! 🙂

postpraznična depresija

1) Pređite na „lakšu“ hranu

Praznici su vreme odmora, ali i vreme neumerenosti u hrani i piću. Trpeze su obilnije nego inače, otuda i ne čudi što se posle ovog odmora često vraćamo sa kojim kilogramom viška. Našem telu, ovo je bilo sve, samo ne odmor;  iscrpljeno je od previše namirnica koje odudaraju od redovne ishrane, i potreban mu je predah. Zato, pređite na lakšu hranu, vratite se povrću i voću, alkohol zamenite čajem, a kolačima odolite. Teško je, ali prija.

Vaš organizam će znati da ceni ovakvu vrstu “psihološke žrtve” i vaša čula će postepeno početi da uživaju u suptilnim i blagim ukusima. Osećaćete se bolje i imaćete više energije za godinu koja je pred vama.

2) Postpraznična depresija ne voli vežbanje

Kad smo kod energije, recite zbogom pidžami i lenjosti, i pravac na trening! Telo traži kretanje, sedeći položaj nije njegovo prirodno stanje. Prvi dan će biti teško, onda ćete, uz laganiju ishranu, na delu videti blagodeti vraćanja u redovne životne tokove. Em će brzo dodati kilogrami nestajati, em ćete biti zadovoljniji i orniji. A zadovoljan čovek, može sve što naumi.

tužna devojka otvara poklon - postpraznična depresija

3) Ne osamljujte se

Praznici su za porodicu i prijatelje, ali – nisu li to i svi ostali dani u godini? Ne čekajte slobodne dane, pozovite baku da vidite da li je dobro. Izađite sa prijateljima i saslušajte njihove postpraznične probleme, i ohrabrite ih da bezvoljnost preokrenu u motivaciju.

Kada se sve stiša i vatromet ugasi, ostaju oni koji su UVEK uz vas, jer lako je biti tu, kada je dobro i kada se slavi. U društvu postpraznična depresija nema šanse da „opstane“.

Budite nečiji Deda Mraz, svakog dana. Malo poklonjene pažnje nikog nije osiromašilo, a usrećilo je mnoge. 🙂

4) Planirajte, da biste (po)rasli

Koliko god sve držali u glavi, nije na odmet zapisati svoje planove. Kada ih zapišemo, lakše ih zapamtimo i nema šanse da ih smetnemo sa uma. Ipak, postavite ih na vidno mesto: proganjaće vas dok ih ne ostvarite. 🙂

Kupite planer, popunjavajte ga svakog dana (plan može da bude i: spremiti zdrav obrok za sebe i svoju porodicu). Realizujte svoje svakodnevne planove, tako ćete znati da rastete – tako ćete biti sigurni da je sve u redu.

postpraznična depresija - prsti sa kapama deda mraza

5) Život nema reprizu

Nego, šta ste ono sve odlučili krajem prošle godine? Kakvi ćete ono beše biti u novoj? Vitkiji? Pametniji? Organizovaniji? I još niste krenuli u ostvarivanje svojih ciljeva?  Samo da se završi nova epizoda vaše omiljene serije, kažete? Ugasite televizor. Sada. Ustanite. Protegnite se. Setite se svega sa spiska želja/odluka/planova/ciljeva. Ništa nije precrtano?

Dok vi čekate da se završi još jedna epizoda, završava se jedan dan. Onaj, u kom ste mogli da budete bolji. Ne od drugih, bolji od depresivnog sebe od maločas. Samo krenite, svaka serija – za razliku od života kakvog želite – ima reprizu.

​Zaključak

Milioni ljudi širom sveta znaju šta je postpraznična depresija. Imamo dobru vest za vas: imate mogućnost da izaberete da ne budete deo ove, ili bilo koje druge, statistike.

Radite na sebi, svakog dana i pratite svoj put. Postpraznična depresija se takvih plaši (iliti, neće grom u koprive 🙂 ).

OZNAKE:

NEWSLETTER