Zdrava ishrana tokom praznika

Praznici su tu iza ćoška, a uzbuđenje i praznična atmosfera već se osećaju u vazduhu. Bliži nam se poseban period u godini, kada je uživanje sa porodicom i prijateljima na prvom mestu i nije ni čudo što se mnogi raduju i nestrpljivo čekaju praznike.

Praznici ne bi bili praznici da nema brojnih druženja uz obilne praznične trpeze, sa najukusnijim specijalitetima. Iako je za praznike skoro pa sve dozvoljeno, ne bi trebalo izgubiti iz vida zdrave navike i zapostaviti zdravu ishranu. Najgore je kad se praznici završe, a kao uspomena ostanu višak kilograma i neke nove loše navike.

U ovom tekstu ćemo vam dati nekoliko saveta kako da se zdravije hranite tokom praznika a da i dalje uživate sa porodicom i prijateljima.

Budite umereni

Najbolji savet koji vam možemo dati jeste da budete umereni, kako u hrani, tako i u piću za vreme praznika. Tokom cele godine, a pogotovo ovih nekoliko nedelja dok traje najveseliji period u godini ne bi trebalo sebi ništa da branite, niti da uskraćujete zadovoljstva. Slobodno pojedite parče torte, nemojte odbiti domaću vruću pogaču i nazdravite omiljenim pićem kad kazaljke na satu pokažu ponoć u novogodišnjoj noći.

Ali setite se da budete umereni. Šta god da jedete, nemojte preterivati. Nekoliko sitnih kolača ili jedno parče torte sasvim su dovoljni da se zasladite ili da ne uvredite domaćine kod kojih ste. Ali da li je zaista potrebno više od toga? Znate i sami da nije. A ako budete bili umereni i vodili računa o veličini porcije, bićete i nagrađeni, pa posle praznika nećete imati višak kilograma.

Obratite pažnju na to šta jedete

Ukoliko vi spremate hranu za praznike, ta hrana i dalje može biti tradicionalna i ukusna ako koristite celovite i prirodne namirnice. Ako pravite kolače, možete ih zasladiti prirodnim zaslađivačima, umesto rafinisanim šećerom. Ako pravite peciva i hlebove, umesto običnog belog brašna možete koristiti integralno brašno po izboru.

A ako i inače ne jedete industrijske slatkiše i slane grickalice, nemojte ni sada počinjati. Potrudite se da vam obroci budu nutritivno bogati i da imaju dosta proteina kako biste što duže bili siti i kako ne biste imali želju za grickalicama.

Planirajte i pripremajte obroke unapred

Meal prep, odnosno priprema obroka unapred odličan je način da uvek imate spremna zdrava jela ili bar delove određenih jela. Tako se nikada nećete naći u situaciji da morate da naručujete hranu ili izlazite da biste je kupili, jer u takvim trenucima često izbor padne na brzu hranu, koja nije nutritivno bogata, niti pripremljena od kvalitetnih sastojaka.

Uz meal prep imate kontrolu, uvek imate spremnu hranu, tačno znate šta jedete i možete da jedete umerene porcije.

Ne prestajte sa vežbanjem

Znamo da je lakše reći nego uraditi, ali potrudite se da ne prestajete sa vežbanjem tokom praznika. Ako je vežbanje inače deo vaše rutine, onda će vam sigurno prijati da vežbate i tokom ovih dana. A ako ispoštujete ovaj deo rutine, onda ćete sigurno ispoštovati i svoj plan ishrane.

Naravno, nema potrebe da se forsirate, pa tokom prazničnih dana intenzivnije treninge možete zameniti onim manje intenzivnim: jogom, džogingom ili jednostavno šetnjom. Bitno je samo da se krećete.

Ne preterujte sa alkoholom

Normalno je da praznici ne mogu proći bez alkoholnih pića, ali kao i sa hranom, ne bi trebalo da preterujete ako želite da održite zdravu rutinu koju ste uspostavili. Pored toga što mogu loše uticati na organizam, alkoholna pića imaju i dosta kalorija, pa tako utiču i na povećanje telesne mase.

Slobodno nazdravite i uživajte u pokojoj čašici za vreme praznika, ali težite da se ograničite na jednu čašu omiljenog pića u toku večeri. Kako biste bili još sigurniji da alkohol neće uticati na povećanje vaše kilaže, birajte čista alkoholna pića, a izbegavajte koktele, koji često sadrže različite sokove i sirupe pune šećera.

I zapamtite – praznici su tu da uživate i stvarate uspomene sa najbližima. Imate pravo da se  opustite, a ako dobro isplanirate ishranu i aktivnosti u vreme praznika, posle ćete se lako i bez problema vratiti u normalu i rutinu.

NEWSLETTER