r

Mislite na svoje zdravlje i zdravlje ljudi oko vas! #OstaniteOdgovorni

Zašto je bitno da redovno vežbate

Na sve strane možete naći savete i preporuke kako je bitno biti fizički aktivan i redovno vežbati. I zaista nema ništa bolje nego biti u pokretu.

Ali zašto je dobro redovno vežbati, sem što ćete možda fizički izgledati bolje ili rešiti problem s kilažom? Ako dosad niste čuli koje su koristi od redovnog vežbanja, otkrićemo 8 razloga zašto je bitno da ste redovno aktivni.

Takođe, ako dosad niste bili motivisani da počnete s vežbanjem, posle ovog teksta sigurno ćete postati.

Redovno vežbanje - trčanje

Šta se podrazumeva pod vežbanjem?

Pod vežbanjem se podrazumeva svaki pokret, odnosno fizička aktivnost koja tera mišiće da rade, a vaše telo da sagoreva kalorije.

Postoje razne vrste fizičkih aktivnosti, kao što su trčanje, džogiranje, šetanje, plesanje, plivanje i slično. Svakako da njihovo praktikovanje zavisi od ličnih afiniteta.

Dokazano je da bilo koja od spomenutih (a i onih drugih) aktivnosti koja se redovno praktikuje, povoljno utiče na lično fizičko, ali i mentalno zdravlje. Takođe, osobe koje su fizički aktivnije žive duže.

PREPORUKA: Važno je redovno vežbati, ali i pratiti opšte zdravstveno stanje. Uz osnovnu polisu životnog osiguranja Wiener Städtische osiguranja ugovorite dopunsko osiguranje za pokriće troškova zdravstvenih usluga koje omogućava jedan sistematski pregled godišnje za odrasle ili decu, kao i određene dodatne preglede i dijagnostičke procedure na indikaciju lekara

8 razloga zašto je bitno da redovno vežbate:

1. Bićete srećniji

Redovno vežbanje može poboljšati vaše raspoloženje, smanjiće osećaj anksioznosti i depresije, kao i posledice stresa.

Vežbanjem pospešujete proizvodnju endorfina, koji je poznat kao hormon sreće. Pored toga, vaš mozak postaje osetljiviji na hormone kao što su serotonin i noradrenalin, koji pomažu u otklanjanju osećaja depresije.

Ono što je važno jeste to što intenzitet vežbi uopšte ne mora biti jak i naporan da biste osetili poboljšanje u raspoloženju. Bitna je samo redovnost.

2. Vaše kosti će biti zahvalne

Verovatno vam je poznato da vaši mišići postaju snažniji ako redovno vežbate, a isto važi i za vaše kosti. Kosti u ljudskom telu imaju važnu ulogu, a mnogi toga postanu svesni tek kada ostare i počnu da imaju probleme s kostima.

Ako redovno vežbate dok ste mlađi, vaše kosti će biti snažnije, a možete sprečiti i pojavu osteoporoze u starosti.

3. Imaćete više energije

Ako se često u toku dana osećate beživotno, umorno ili brzo ostajete bez energije, nemate snage da obavljate svoj posao, tu situaciju možete promeniti redovnim vežbanjem.

Zdrave osobe koje su često umorne mogu se osećati energičnije odmah posle samo jednog vežbanja. Zadivljujuće je što redovno vežbanje pomaže i osobama s ozbiljnim hroničnim bolestima, koje mogu izazvati umor.

INFO: Uz Wiener Städtische dobrovoljno zdravstveno osiguranje ostvarujete posebne pogodnosti na vežbanje u sportskom udruženju Teget Fit! Ovaj stručan i posvećen tim će vam pomoći da otkrijete sve čari zdravog načina života!

4. Smanjićete rizik od pojave hroničnih bolesti

Jedan od najčešćih uzroka pojave hroničnih bolesti jeste upravo manjak fizičke aktivnosti. Samim tim, redovno vežbanje predstavlja odličnu preventivu.

Pomoću redovne fizičke aktivnosti održavate zdravu telesnu težinu, smanjujete krvni pritisak i nivo masti u krvi. Takođe, poboljšavate kardiovaskularno zdravlje i insulinsku osetljivost.

5. Koža će vam biti lepša

Da li ste znali da stres utiče i na vašu kožu? S obzirom na to da je koža naš najveći organ, to nije ništa čudno.

Redovno umereno vežbanje pomaže telu u proizvodnji prirodnih antioksidanasa, koji štite ćelije kože. Isto tako, vežbanje stimuliše i poboljšava cirkulaciju, što može pomoći u usporavanju starenja.

Redovno vežbanje - biciklizam

6. Poboljšaće vam se pamćenje

Redovnim vežbanjem možete poboljšati funkcije mozga, a samim tim i pamćenje.

Vežbanje podiže otkucaje srca, što je bitno kako bi krv i kiseonik što lakše i brže dolazili do mozga. Pored toga, ovako se stimuliše stvaranje hormona koji pospešuju rast moždanih ćelija.

7. Poboljšaće vam se san

Ako ste ikada imali problema sa spavanjem, bilo s insomnijom (nesanicom), čestim buđenjem u toku noći ili osećajem umora nakon spavanja, sada znate šta može biti rešenje vaših problema. Redovno vežbanje vam može pomoći da se opustite i spavate bolje.

Bilo da ne možete da zaspite ili da se odmorite u toku spavanja, probajte redovno da vežbate i videćete promenu.

8. Smanjiće vam se hroničan bol

Ako patite od hroničnog bola, jedan od najboljih načina da smanjite taj bol jeste pomoću redovne fizičke aktivnosti.

Iako je nekada preporuka za sve koji osećaju neku vrstu hroničnog bola bila da miruju i odmaraju se, utvrđeno je da umereno vežbanje može uticati na smanjenje bola.

Ako često osećate bolove u donjem delu leđa, patite od fibromialgije, borite se sa posledicama od starih povreda, lagane vežbe vam mogu pomoći da kontrolišete bol, kao i da povećate prag tolerancije na njega.

Naravno, pre započinjanja bilo kakvih vežbi konsultujte se sa svojim izabranim lekarom ili ortopedom.

Zaključak

Vežbanje vam može doneti neverovatnu korist i poboljšati skoro svaki aspekt vašeg zdravlja, kako fizičkog, tako i mentalnog.

Ako odlučite da se pokrenete i da to redovno radite, bićete srećniji, osetićete mentalnu bistrinu, spavaćete bolje, vaša koža i kosti biće vam zahvalni, a i produžićete svoj životni vek.

Samo 150 minuta fizičke aktivnost nedeljno može vas dovesti do svega ovoga, tako da je krajnje vreme da izaberete neki vid vežbanja koji vam se sviđa i koji vam odgovara i samo počnite. Ne sutra, nego već danas!

OZNAKE: aktivnostvežbanje

NEWSLETTER

Moj Wiener portal