r

Mislite na svoje zdravlje i zdravlje ljudi oko vas! #OstaniteOdgovorni

Vežbe za one koji mnogo sede

Posao vam je takav da sedite po čitav dan? Dosta vremena provodite u kući i slabo se krećete? Odmarate se tako što sedite ispred televizora ili igrate video igrice? Ako je bar jedan od odgovora na ova pitanja potvrdan, vreme je da menjate navike.

Ljudska bića nisu predodređena da sede, a ipak to je nešto što u toku svog života najčešće rade. Sedenje je pre svega najneprirodniji položaj u kom čovek može da se nađe, a pored toga negativno utiče na zdravlje kičme, ali i mnogih drugih vitalnih organa.

vežbanje za one koji mnogo sede

Koliko je zapravo sedenje loše?

Verovatno ste svesni da sedenje može biti loše po vas, kao i većina, ali ne dajete tome dovoljno na značaju. Razlog tome je verovatno zato što ste ipak svesni koliko je sedenje zapravo loše.

Konstantno sedenje loše utiče na:

Osobe koje često sede su sklonije:

Manje nepotrebnog sedenja vam može obezbediti vitalniju starost i zdraviji život.

Na koga najviše utiče sedenje?

Najveći uticaj sedenje ima na osobe koje se bave takvim poslom koji ne uključuje kretanje tokom radnog vremena, već konstanto sedenje u neretko vrlo neudobnim stolicama ili sedištima koja nisu ergonomska (Ergonomija se bavi dizajnom proizvoda tako da oni najbolje budu prilagođeni ljudskom telu.).

Šta je rešenje?

Iako ova situacija nije nimalo naivna, postoji rešenje i to rešenje koje je jednostavno, ali zahteva dobru volju i disciplinu. Rešenje je da se probudite i pokrenete, prosto i jednostavno.

U toku radnog vremena:

  • Bilo da radite u kancelariji, kod kuće ili vaš posao uključuje vožnju, potrebno je što češće praviti pauze i uključiti što više pokreta u toku dana.
  • U zavisnosti od vašeg rasporeda i mogućnosti s vremena na vreme ustanite i protegnite se. Blago istezanje i šetnja od par minuta, pa makar to bilo i šetanje po sobi, će vam pomoći da se razdrmate i da pokrenete svoju cirkulaciju.
  • Ako ste u mogućnosti, dobra ideja za one koji se bave kancelarijskim poslom je visoki radni sto za kojim se stoji. Na ovaj način ćete radno vreme provoditi u stojećem položaju i po inerciji ćete se više kretati dok obavljate svoje dnevne zadatke.
  • Za one koji nisu u mogućnosti da menjaju sto za kojim rade rešenje može biti pilates lopta. Ovakva vrsta lopte se inače koristi za vežbanje, ali u ovom slučaju bi trebalo da se koristi umesto stolice za radnim stolom. Sedenje na pilates lopti je bolje od sedenja na običnoj stolici jer vam je kičma u boljem položaju, a dok sedite vaši trbušni mišići konstantno rade. Samim tim vi pozitivno utičete na zdravlje svoje kičme i vežbate bez puno truda.

Nakon radnog vremena:

  • Šetnja je vaš najbolji saveznik. Čak i kada je hladno prošetajte bar 15 minuta, onda kada nemate snage da vežbate prošetajte pola sata. Nađite period u toku dana kada vam najviše odgovara i odredite ga za šetnju.
  • Što manje sedite. Ovo zvuči lakše nego što zaista jeste, ali nije nemoguće. Kada ste kod kuće trudite se da se što više krećete, a manje vremena provodite u sedećem položaju.
  • Istezanje bi trebalo da praktikujete na svakih pola sata ili kada primetite da vam se kičma zamara.
  • Iskorak je vežba koja je laka, a pomoći će vam da smanjite tenziju u mišićima koja je nastala tokom sedenja. Za najbolje rezultate uradite 3 ponavljanja od 5 iskoraka za svaku nogu.
  • Čučnjevi su takođe dobra ideja ukoliko mnogo sedite, a broj čučnjeva možete odrediti u skladu sa vašim mogućnostima.
  • Joga je odličan vid fizičke aktivnosti za one koji mnogo sede u toku dana. Praktikovanjem joge ujedno ćete raditi na svom fizičkom, ali i psihičkom zdravlju.

PREPORUKA: Fitness centar Akademix pruža svojim članovima brojne sadržaje u oblasti sporta i rekreacije. Fitness centar poseduje posebne sale za kardio program, sa spravama za vežbanje i za grupne treninge kao i spa zonu.

I mlađe generacije su u problemu

Stvarnost je takva da mlađe generacije u proseku više vremena provode u sedećem položaju u odnosu na njihove roditelje, a pogotovo na njihove babe i dede.

Uz napredak tehnologije došlo je i nazadovanje u sferi svakodnevne fizičke aktivnosti i zdravog načina života.

Od dece koja su u vrtiću do tinejdžera, pa čak i starijih adolescenata, primećujemo jednu zajedničku stvar – neznanje da su ljudska bića stvorena za kretanje.

Kod nekih je to prolazni period, dok drugi biraju da svoj život posvete igranju igrica i sebe nazivaju gejmerima. A takav stil života ukoliko se ne kombinuje sa zdravim navikama, u budućnosti može samo da vodi u propast. Jer pomeranje kažiprsta levo desno na mišu se ne smatra fizičkom aktivnošću. I mobilni telefoni utiču na zdravlje – kroz pasivnost i ograničeni broj pokreta sve više mladih počinje da se suočava sa zdravstvenim problemima koji su nekada mučili sredovečne osobe.

Ono što je bitno je edukovati mlađe generacije o važnosti postojanja fizičke aktivnosti, kao i koliko problema donosi konstantno sedenje. I ne samo edukovati – uzeti aktivno učešće i svojim primerom pokazati da se briga o sebi uvek isplati.

PREPORUKA: Edukacijom o važnosti vežbanja pokazujete brigu o telesnom i fizičkom zdravlju svojih najmilijih, a osiguranjem života dokazujete da mislite i na situacije koje mogu da nastanu usled nepredviđenih i neželjenih okolnosti kada je podrška najbližima preko potrebna.

Zaključak

Sunce i topli dani su već tu, a proleće samo što nije; iskoristite ovaj period da se konačno pokrenete. Kratka fizička aktivnost u toku dana, jedno prosto istezanje ili lagana šetnja će vam oduzeti jako malo vremena, a doneti mnogo koristi.

Ne dozvolite da dočekate da imate ozbiljan zdravstveni problem, pa da se tek onda pokrenete. Uradite to danas i uživajte u blagodetima koje kretanje donosi.

OZNAKE: aktivnostjogakretanjevežbe

NEWSLETTER