Pokreni jesen

Konačno nam je stigla prava jesen; lišće lagano menja svoju boju i opada, sunce nas sve kraće i slabije greje, a jutra su značajno hladnija nego samo pre mesec dana. Nećemo ni primetiti, a uskoro će doći i još hladnije vreme, kraći dani, pa i prvi sneg. Zato je bitno iskoristiti jesen na pravi način i pokrenuti se maksimalno.

Mlađa žena vežba u parku porkivenom jesenjim lišćem

Mnogima prva asocijacija na jesen je topli čajevi, mekani prekrivači i gledanje omiljene serije u toploj sobi. I da, to jeste jedna od lepih strana jeseni i ne treba je zanemariti, jer ovo godišnje doba i jeste period kada je potrebno malo usporiti i smanjiti intenzitet kojim smo živeli tokom leta.

Ali usporavanje ne znači da je potrebno kompletno se zaustaviti. Mnogi greše i već na jesen počnu da se zatvaraju u svoje domove, izbegavajući bilo kakvu fizičku aktivnost. A onda na proleće imaju problema da se pokrenu, dovedu u red kondiciju koju su izgubili tokom zime i izgube neželjene kilograme koji su se nagomilali od manjka aktivnosti.

Zbog toga, ako želite da dočekate proleće spremni i puni elana, morate da pokrenete jesen, a mi ćemo vam pokazati kako.

Jutarnje istezanje

Jutra tokom jeseni mogu biti posebno teška, jer se dosta razlikuju od letnjih. Često se budimo dok sunce još i ne izađe, pa je prizor koji nas dočeka mračan i tmuran. Jutarnja hladnoća takođe doprinosi lošem doživljaju, posebno kad moramo da izađemo iz kuće.

Zbog toga je bitno da radite na svojoj cirkulaciji i da se dobro zagrejete za početak dana. Ovo na najjednostavniji način možete uraditi tako što ćete uraditi nekoliko vežbi istezanja. Nema potrebe da komplikujete, niti da oblačite opremu za vežbanje, jer se možete istezati i u pidžami dok pripremate prvu jutarnju kafu ili čaj.

Možete se istezati na način koji vama najviše odgovara, a možete probati i neke poze iz joge kao što su Planina, Pas koji gleda na dole ili Ratnik I. Na ovaj način ćete se razdrmati i bićete spremni za novi radni dan.

Jutarnja šetnja

Ako imate dovoljno vremena pre posla, svoj dan možete započeti laganom šetnjom. Idealno bi bilo ako u blizini imate neku šumu, park ili reku uz koju biste mogli da prošetate, ali i ako nemate možete prošetati i krug oko zgrade.

Još jedan odličan predlog je da taj dan ukoliko vam je do posla potrebno oko pola sata peške, zamenite prevoz šetnjom. Na taj način ćete poboljšati svoju energiju, popraviti raspoloženje, kao i fizičko i mentalno zdravlje. A bićete i u mogućnosti da uživate u prelepim bojama jeseni.

Devojka sa rancem na leđima se odmara oslonjena na stablo

Šetnja po prirodi

Odličan način da uživate u prelepim bojama jeseni i da maksimalno iskoristite ovo godišnje doba je da se zaputite u pravcu neke od naših prelepih planina i svoj slobodan dan provedete šetajući i istražujući lepote netaknute prirode. Ne postoji ništa lepše od šume u jesenjem periodu i šteta je da to propustite. Organizujte svoje prijatelje i sledeći vikend se uputite na obližnju planinu, pratite ucrtane staze, uživajte maksimalno i iskoristite tople i suve dane.

Ako niste sigurni kuda možete da šetate, a kuda ne bi trebalo, sigurno u svojoj okolini imate planinarski klub koji vikendom organizuje pešačke ture, pa se slobodno možete njima pridružiti. Boravak u prirodi vam može doneti ne samo fizičku korist, već i psihičku. Jer pored fizičkog zdravlja, bitno je očuvati i mentalno.

Joga

Ako niste ljubitelj intenzivnih fizičkih vežbi, odlazaka u teretanu i na grupne treninge, onda su lagane joga vežbe pravi izbor za vas. Joga je idealan način da pokrenete jesen jer je možete praktikovati čak i kada vremenski uslovi nisu idealni, a vama se ne izlazi iz kuće jer je napolju hladno i pada kiša.

Vežbe možete raditi u toplini svog doma i za lagane joga vežbe vam nisu potrebni nikakvi dodatni rekviziti. Mi vam predlažemo da praktikujete večernju jogu jer vam ona može pomoći da uspešno završite radni dan, oslobodite se stresa i obezbedite sebi kvalitetan san.

Zaključak

Znamo da je nekada najlakše ostati ušuškan u toploj sobi tokom jeseni i da može biti izuzetno teško pokrenuti se, posebno ako to pokretanje iziskuje određenu fizičku aktivnost. Ali bavljenje laganom fizičkom aktivnošću u ovom periodu godine vam može pomoći da spremni dočekate proleće, ali i da se izborite se sezonskom depresijom koja vreba iza ćoška čim dani postanu kraći i hladniji.

A saveti koje smo vam dali u ovom tekstu su vrlo jednostavni i mogu da ih praktikuju čak i osobe koje nisu previše fizički aktivne.

OZNAKE: jesenvežbanje

NEWSLETTER